چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
طاهرفر

حوزه / کارگردان فیلم «آپاراتچی» گفت: در این فیلم تلاش کردیم با زبان طنز ارزش‌های حاکم بر دهه ۶۰ را در حد توان بیان کنیم.

قربانعلی طاهرفر کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «آپاراتچی» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: متاسفانه آنچه در سینمای طنز امروز کشورمان می‌گذرد وضعیت خوبی ندارد چون اکثر تولیدات تنها برای فتح گیشه تولید می‌شوند. در این میان مسئولان نیز به بهانه حمایت از اقتصاد سینما از این دست آثار حمایت می‌کنند! این رویکرد باعث شده تا سطح سلیقه مخاطب نیز تا اندازه‌ای کاهش پیدا کند به‌نحویکه برخی فیلم‌های سخیف طنز امروز فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: شرایط به وجود آمده در سینمای طنز به نحوی شده که بخش عمده‌ای از جامعه، سینماها را ترک گفته و سالن‌های نمایش مختص به یک قشر شده است درحالیکه اگر بتوانیم فیلم‌های متناسب با ارزش‌های انقلاب و اسلام تولید کنیم مطمئن باشد قشر عظیمی از مردم که تا به امروز سینما را ترک کرده‌اند باز هم به سالن‌های نمایش باز خواهد گشت. در این راستا مراکزی چون سازمان سینمایی سوره در جهت اعتلای سینمای ارزشی و فاخر قدم بر می‌دارد.

این کارگردان ادامه داد: فیلم سینمایی «آپارتچی» اثری است که تلاش می‌کند با زبانی فاخر و ارزشمند لحظات خوشی را برای تماشاگر خلق کند. در کنار این امر برخی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم در این فیلم مورد توجه قرار می‌گیرد. فیلم اثری اقتباسی است. قهرمان این فیلم زنده است برای همین کار ما برای خلق یک اثری معقول دشوار است.

این فیلمساز گفت: وقتی فیلمی می‌سازید که در آن قهرمان قصه وجود خارجی دارد و همچنین در قید حیات است کارتان دشوار می‌شود چون نمی‌توانید خیال پردازی کنید و هر آنچه تصویر می‌کنید باید بر پایه حقیقت باشد. «آپارتچی» داستان یک کارگر گچ کار در شهر تبریز است. وی در دهه شصت به واسطه عشق فیلمسازی شروع به ساخت فیلم کوتاه می‌کند. وی در یکی از آثارش تصویرگر زندگی یک شهید می‌شود.

وی در انتهای سخنانش درباره اکران «آپارتچی» تصریح کرد: این فیلم سینمایی در بحث تبلیغات آنگونه که باید حمایت نشد البته همزمانی ماه رمضان با نوروز هم روی اکران فیلم تاثیر منفی گذاشت اما امیداوریم بعد از عید فط شاهد موفقیت این فیلم در گیشه باشیم. نکته بعد اینکه برخی آثار سینمایی به صورت همه جانبه تبلیغات خود را از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره پخش می‌کنند! این اتفاق جای سوال دارد که اگر این شبکه معاند و بیگانه هستند چرا فیلم‌های ایرانی باید از این شبکه‌ها تبلیغ شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha