چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1148872
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
بیله سوار

حوزه/فرماندار بیله‌سوار گفت: موسسات خیریه‌ای که متقاضی جمع‌آوری زکات فطره در این شهرستان هستند، باید تا روز سه‌شنبه نسبت به اخذ مجوز از فرمانداری اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،صاحبعلی اصغری در جلسه شورای زکات شهرستان بیله‌سوار با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه، اظهار کرد: اگر مردم در جامعه اسلامی به پرداخت وجوهات شرعی مانند زکات و خمس پایبند باشند، بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل خواهد بود.

وی افزود: موسسات خیریه‌ای که متقاضی جمع‌آوری زکات فطره هستند، باید دارای پروانه معتبر باشند و تقاضای خود را به همراه تعداد صندوق مورد تقاضا و محل دقیق استقرار صندوق‌ها به فرمانداری ارسال کنند.

اصغری خاطرنشان کرد: موسسات مذکور باید دارای حسن شهرت بوده و تخلفی نداشته باشند. صندوق‌های زکات فطره نیز باید پلمپ شده و دارای آرم شورای زکات باشند.

فرماندار بیله‌سوار گفت: موسسات خیریه صرفاً روز عید فطر می‌توانند نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند و در غیر این صورت، از فعالیت آنها توسط نیروی انتظامی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: موسساتی که مجوز جمع‌آوری زکات فطره را از فرمانداری کسب می‌کنند، باید مبلغ جمع‌آوری شده و منابع مصرف را به ریز به شورای زکات شهرستان اعلام کنند. در غیر این صورت، در سال‌های آتی از فعالیت آنها در روز عید فطر جلوگیری خواهد شد.

اصغری گفت: امسال نیز جمع‌آوری زکات فطریه تحت نظارت کارگروه زکات شهرستان اجرایی

خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha