دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاندار مرکزی

حوزه / مخلص‌الائمه گفت: دولت‌ها به جامعه قرآنی بدهکار هستند، اما با این وجود انتظار می‌رود همه مسئولان و فعالان قرآنی، مدیران مؤسسات قرآنی و خانواده‌های آنها در تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی و معارف اسلامی همچنان فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه طی سخنانی در همایش بزرگ خانواده‌های قرآنی و تکریم ملی و بین المللی با بیان این که دولت سیزدهم تلاش کرده تا کشور را از رکود فرهنگی خارج کند، اظهار داشت: در گذشته گاهی میدان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در کشور مهیا نبود و لذا در شرایط فعلی، همدلی و همراهی و تلاش همه جانبه در راستای فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند بسیار گره گشا و مؤثر باشد.

وی افزود: دولت‌ها به جامعه قرآنی بدهکار هستند، اما با این وجود انتظار می‌رود همه مسئولان و فعالان قرآنی، مدیران مؤسسات قرآنی و خانواده‌های آنها در تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی و معارف اسلامی همچنان فعال باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه این استان در حوزه‌های قرآنی خوش درخشیده اما تا دستیابی به نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: قرآن باید در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد و همه باید یک گام عمیق و جدی برداریم و قرآن را به عرصه فرهنگ بیش از پیش وارد کنیم.

وی ادامه داد: ویژگی‌های منحصر به فرد قرآن این است که در زمان و مکان محصور نیست، قرآن فرا مکان و فرا زمان است و همه می‌توانند در آن تأمل و تدبر کرده و از آن بهره بگیرند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: از قرآنیان انتظار زیادی داریم و ما نیز باید در جهت تحقق توقعات جامعه قرآنی تلاش کنیم که قرآن به عمق فرهنگ قوی وارد شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha