دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1149590
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
عید فطر

حوزه / مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر بندرلنگه گفت: اجتماع روز عید فطر می‌تواند در پیوند و همدلی مسلمانان نقش آفرین باشد، آنان در گردهمایی روز عید فطر و قرار گرفتن در کنار هم، از نظرات، مشکلات و گرفتاری‌های یکدیگر آگاه می‌شوند، در این گردهمایی بغض‌ها و کینه‌ها تبدیل به دوستی و همدلی می‌شود و مؤمنان در یک صف واحد احساس اتحاد و نزدیکی بیشتری به همدیگر می‌کنند.

خانم معظمه رشیدی مدیر مدرسه علمیه کوثر بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تبریک عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات برای همه ملت ایران و ملت‌های مسلمان و امت بزرگ اسلامی در سراسر جهان، اظهار داشت: صهیونیست‌های رژیم اشغالگر در فلسطین با جنایاتشان در حق مردم مظلوم غزه، امروز عیدی برای مسلمان باقی نگذاشته‌اند.

وی با استناد به فرمایش امام علی(ع) "اِنَّما هُوَ عیدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللّهُ صِیامَهُ وَ شَکَرَ قِیامَهُ، وَ کُلُّ یَوْم لایُعْصَی اللّهُ فیهِ فَهُوَ یَوْمُ عید" این عید است برای کسی که خداوند روزه‌اش را قبول و نمازش را سپاس نهاده و هر روزی که در آن نافرمانی نشود روز عید است، تصریح کرد: عید فطر، روز ترک گناه و فاصله گرفتن از زشتی‌ها و پلیدی‌ها و روز بازگشت به فطرت است، می‌توان از لغت عید فطر هم فهمید چرا که عید به معنی بازگشت است، چرا که فطر به معنی فطرت و طبیعت است.

مدیر مدرسه علمیه کوثر بندرلنگه اظهار کرد: اجتماع روز عید فطر می‌تواند در پیوند و همدلی مسلمانان نقش آفرین باشد، آنان در گردهمایی روز عید فطر و قرار گرفتن در کنار هم، از نظرات، مشکلات و گرفتاری‌های یکدیگر آگاه می‌شوند، در این گردهمایی بغض‌ها و کینه‌ها تبدیل به دوستی و همدلی می‌شود و مؤمنان در یک صف واحد احساس اتحاد و نزدیکی بیشتری به همدیگر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عید فطر از سویی حکایت از پیوند معنوی انسان با خدای خویش دارد و از سوی دیگر حکایت‌گر ارتباط او با هم کیشان خود است، عید فطر روز پاداش گرفتن و رویت رحمت الهی بعد از یک ماه مهمان خدای مهربان بودن است.

رشیدی، بیان کرد: عید واقعی ما زمانی است که مولای ما امام زمان(عج) ظهور کند، برجسته‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین ساعات روز عید فطر لحظاتی است که منتظران راستین ظهور حضرت ولیعصر(عج) دیدار آن حضرت را جایگزین قرن‌ها درد فراقش کنند و با دلی مملو از شوق، اشک جاری نمایند.

انتهای پیام. /‌

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha