سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
سهیل اسعد

حوزه/ مبلغ آرژانتینی و فعال فرهنگی حوزه بین الملل گفت: در قم ده‌ها هزار طلبه غیر ایرانی وجود دارند که با خواندن کتاب منقلب و شیعه شدند و کسی از آن‌ها با تئاتر و سینمای هالیوود شیعه نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، سهیل اسعد مبلغ و فعال فرهنگی حوزه بین الملل در آیین رونمایی از تازه‌های نشر مجمع جهانی اهل بیت (ع) در حوزه زبان‌های اروپایی و آفریقایی و دو کتاب صوتی به زبانی اسپانیایی که عصر دوشنبه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد گفت: برخی اصرار دارند که عصر کتاب افول پیدا کرده و مردم با کتاب و کتابخوانی سر و کار ندارند، اما خیلی از محتویاتی که یک زمانی منحصر در یک کتاب بود به اشکال و قالب های مختلف در قالب هنر، تئاتر، فیلم مستند و سینما ارائه می‌شود و به هر شکل ممکن پیغام کتاب منتقل می‌شود.

این طلبه آرژانتینی گفت: در اوایل انقلاب اسلامی ایران کتابی از شهید مطهری به کشور ما می‌رسید و این کتاب را کپی کرده و بین بچه‌های شیعه ترویج می کردند و یک نفر طلبه می‌شد. در کشور کوبا حدود ۲۰۰ نفر از شیعیان با جزوه های کپی شده سخنان امام خمینی و مقام معظم رهبری شیعه شدند. برای اینکه کتاب معنا پیدا کند انتقال محتوای آن اهمیت زیادی دارد.

سهیل اسعد اظهار کرد: هالیوود عموم مردم و انسان‌های بی‌دغدغه را جذب و تغذیه فکری می‌کند اما ما با کتاب نخبگان فکری را تغذیه می کنیم. نتیجه این می‌شود که همه نخبگان پیرو حق می‌شوند در مقابل مردمی که دنبال ظاهر و زیبایی هستند.

فعال فرهنگی حوزه بین الملل تصریح کرد: در فضای بین المللی وقتی با یک نخبه و استاد دانشگاه صحبت می کنید، او نمی گوید فلان فیلم را دیدم و منقلب شدم و اهل حق شدم، بلکه می‌گوید من فلان کتاب را خواندم و منقلب شدم.

وی در پایان گفت: در قم ده‌ها هزار طلبه غیر ایرانی وجود دارند که با خواندن کتاب منقلب و شیعه شدند و کسی از آن‌ها با تئاتر و سینمای هالیوود شیعه نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha