یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ی

حوزه / مشاور عالی فرمانده کل قوا اظهار داشت: فتح خرمشهر باعث تثبیت نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور شد و نشان داد که این نظام از پشتوانه ای قوی و مردمی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان مشاور عالی فرمانده کل قوا در مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر و شهدای راه خدمت که در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد گفت: فتح خرمشهر باعث تثبیت نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور شد و نشان داد که این نظام از پشتوانه ای قوی و مردمی برخوردار است.

سردار ابراهیم جباری تاکید کرد: در عملیات بیت المقدس که باعث آزاد سازی خرمشهر شد، رزمندگان غیور ایران با رشادت و فداکاری، در ۳۴ روز مقاومت جانانه دشمن متجاوز را از خاک میهن بیرون رانده و به جهانیان نشان دادند که در دفاع از ارزش‌های انسانی ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌دهند.

فرمانده سابق سپاه ولی امر گفت: حماسه سوم خرداد فقط یک پیروزی نظامی نبود، بلکه یک پیروزی معنوی و فرهنگی نیز بود که نشان داد ملت ایران در سایه ی رهبری امام خمینی(ره) و با اتکا به ایمان و باورهای خود می‌توانند بر هر دشمنی غلبه کنند.

سردار جباری خاطر نشان کرد: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بزرگ بیت المقدس، روحیه ی آنان را تقویت و به آن‌ها باور پیروزی داد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آزاد سازی خرمشهر، ابهت پوشالی ارتش عراق را در هم شکست و به دنیا نشان داد که ایران در دفاع از خود مصمم است.

وی بیان داشت: آزاد سازی خرمشهر، مردم ایران را از هر قشر و گروهی متحد و به آن‌ ها ثابت کرد که می‌توانند با همدلی و اتحاد بر هر مشکلی غلبه کنند.

جباری افزود: با آزاد سازی خرمشهر، حدود ۵۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران از چنگ دشمن آزاد و یکی از بزرگ ترین شکست‌های ارتش عراق در جنگ ایران و عراق رقم خورد.

وی با تشریح شرایط کشور در زمان انجام عملیات بیت‌المقدس، دو عامل حضور مردم و فرهنگ ایثار و شهادت را عامل آزادسازی خرمشهر دانست و تاکید کرد: نگاه عرفانی امام (ره) به آزادی خرمشهر باید در تمام ادوار زندگی کلید واژه و درس زندگی مردم ایران باشد.

در ادامه ی این مراسم، سردار ابراهیم جباری، مشاور عالی فرمانده کل قوا و فرمانده سابق سپاه ولی امر، به مقام شامخ شهیدحجت الاسلام والمسلمین رئیسی و سرلشگر شهید زاهدی و همراهانش ادای احترام کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha