دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت

حوزه/ سیدالشهدای خدمت با شهادت خود انقلاب اسلامی را بیمه کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری ملت ایران را زنده کرد، اما باید دید که شهید رئیسی که به او شهید خدمت گفته می شود چگونه زیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری امروز در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی در قم برگزار شد به تبیین ویژگی های شهدا به ویژه شهید رئیسی و همراهانش پرداخت و اظهار کرد: سیدالشهدای خدمت با شهادت خود انقلاب اسلامی را بیمه کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری ملت ایران را زنده کرد اما باید دید که شهید آیت الله رئیسی که به او شهید خدمت گفته می شود چگونه زیست.

وی افزود: به شهید رئیسی شهید خدمت گفته می شود، باید دید خدمت به چه معناست؟ خدمت یعنی کارمندی خدا، هر کجا انسان می خواهد استخدام بشود باید شرایط خاصی داشته باشد اما در خانه خداوند هیچ شرطی برای پذیرش وجود ندارد و این خانه بدون هیچ محدودیتی همه افراد را پذیرش می کند.

سخنران مراسم گفت: باید ببینیم که چگونه خدمت کنیم که در درگاه الهی پذیرفته شود، شهید رئیسی ویژگی های زیادی داشت که یکی از مهمترین ویژگی های او خدمت خالصانه بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: سیدالشهدای خدمت ولایت مدار بود و امر اهل بیت(ع) را احیاء کرد و خدای متعال نیز به بهترین وجه مزد خدمت او را داد و عزیز کرد.

وی گفت: اولین رزق برکت یاد شهدا این است که به جایگاه و مقام و نورانیت و علو درجات آنها حسرت بخوریم، دومین رزق یاد شهدا، غصه است؛ در یاد شهدا باید غصه بخوریم چرا؟ چون این سرمایه‌ها را از دست دادیم. چرا امروز باید یاد شهدا کم‌رنگ بشود؟ همچنان که به یاد امام حسین(ع) می‌افتیم و غصه می‌خوریم، باید وقتی به یاد شهدا هم می‌افتیم، غصه بخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه خدمت به مردم، اخلاص و توسل را سه ویژگی شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی برشمرد و گفت: براساس وعده الهی کسانی که عمل صالح و خدمت به مردم را خالصانه و صادقانه انجام دهند، خداوند محبت آنها را در دل مردم قرار می‌دهد و این موضوع را در تشییع باشکوه این شهدا دیدیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم شکرگزاری خداوند بابت نعمت ولایت، بارزترین ویژگی سیدالشهدای خدمت را ولایتمداری دانست که الگوی ویژه ای برای همه ما در تبعیت از رهبری است و تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی شخصیتی بود که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به ملت بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت و رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی بود و مهمترین شاخصه این شهید جمهور، ذوب شدن در ولایت بود که وی را از دیگر رؤسای جمهور ممتاز کرده بود.

در ادامه این مراسم حاج صادق آهنگران به بیان مراثی و مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha