پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

آیت‌الله حاج شیخ حسین شهرستانی، از علمای برجسته سبزوار، روز گذشته، پس از سال‌ها تحمل و رنج بیماری، دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، به همین مناسبت مجمع طلاب و فضلای سبزواری مقیم حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای درگذشت این عالم ربانی را به حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است: فقدان این عالم فرزانه که عمر خود را برای احیای دین پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم صرف نمود و همواره گفتار و کردارش ذکر الهی و فرح بخش حیات معنوی بود، ضایعه ای غم انگیز و جبران ناپذیر برای دارالمؤمنین سبزوار است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: او در دوران خفقان ستم شاهی همچون خورشیدی روشنگر راه اصیل امام و انقلاب بوده و در دوران جنگ تحمیلی در مسجد آقا بیک مشوق اراده های پولادین و صیقلی بخش دلهای نورانی جوانان مشتاق شهادت و ایثارگری بود و کلام معطر ایشان تا آخرین روزهای عمر گهربارش در مسجد شهید توسلی راهنمای اندیشه و عمل سالکان الی الله بود.

در پایان این اطلاعیه آمده است: درگذشت این فقیه و عارف روشن ضمیر را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، امام جمعه محترم سبزوار، علما، بسیجیان، بیت مکرم ایشان و عموم مردم قدر شناس سبزوار تسلیت عرض نموده و برای روح بلند ایشان علو درجات و مغفرت و رحمت واسعه الهی را مسألت می نماییم.

یادآور می‌شود، آیت‌الله شهرستانی در سال 1312 در سبزوار متولد شد و از سنین نوجوانی تحصیلات حوزوی را در این شهر آغاز کرد و دروس عالی حوزه را نیز  از محضر اساتیدی چون  امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی و دیگر علما در قم و مشهد کسب کرد.

این عالم وارسته در زمان  انقلاب و دفاع مقدس نیز فعالیت‌های ارزشمندی در پرورش جوانان پرشور انقلابی داشتند و بسیاری از شهیدان سبزوار، از پرورش‌یافتگان وی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha