چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 244885
۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۵:۲۵

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شخصت والای علامه شیخ جعفر شوشتری‌(ره) اظهار داشت: آن عالم وارسته مورد عنایت خاص ائمه اطهار (ع) قرار داشت.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، دکتر سيدشهاب‌الدين صدر، امروز طی سخنانی در كنگره ملي شيخ جعفر شوشتري با اشاره به مطلب فوق گفت: اگرآن عالم فقید و اخلاقی به جايي رسيد، به خاطر عنايت ائمه(ع)، توانسته بود اتصالی بین خود با حضرات معصومین (ع) برقرار کند.

وي همچنین با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد اين عالم بزرگوار در عصرخود، ابراز داشت: در قديم علماي زيادي وجود داشتند كه بر منبر حضور يافته و درس مي‌گفتند، ولي منبر شيخ شوشتري تنها درس اخلاق بود و اين منبر، ایشان را از سايرين متمايز مي‌كرد.

صدر همچنین با تاکید بر این که توسل به اهل‌بيت (ع) به ویژه امام حسین (ع) موجب پيشرفت انسان‌هاي بزرگ می شود، گفت: این امر انسان را به مرتبه ای همچون علامه شوشتری می رساند.

آيت‌‌الله سيدعلي شفيعي ، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري نیز با تاکید بر این که حاشيه‌نگاري مراجع تقليد بر رساله علامه شيخ جعفر شوشتري نمادي از بزرگي جايگاه اين مرجع در عصر خود است، بیان داشت: بی شک زماني كتابي از طرف مراجع و يا اساتيد حاشيه‌نگاري مي‌شود كه اين كتاب از نظر علمي در جايگاه بسيار بالايي باشد

وی همچنین با اشاره به شخصيت علمي اين دانشمند بزرگ اظهار داشت: آیت‌الله  شوشتري با مطالعه فتاوای علماء از خلال مطالب، منابع علمي را استخراج مي‌كرد و اين امر از كمتر كسي ساخته است.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به اساتيد بزرگ اين علامه، خاطرنشان كرد: شيخ انصاري، كاشف الغطا، جواهر الفصول، شيخ رازي و صاحب الفصول از اساتيد اين مرجع تقليد و علامه بزرگ بوده‌اند.

وي ادامه داد: تقارن اين بزرگداشت با ماه‌هاي محرم و صفر يك تقارن طبيعي نبوده است، چه آن كه مرحوم علامه شيخ جعفر شوشتري هم علاقه وافري به سیدالشهدا (ع) داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha