جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 349620
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
رایزن فرهنگی اندونزی

حوزه/ در دیدار بین رایزن فرهنگی ایران در اندونزی و فعال رسانه ای این کشور، تفاهمات جدید برای توسعه روابط رسانه ای انجام گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، دکتر حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی با آقای اخوان الکرام، فعال رسانه ای و از مسئولان شبکه تلویزیونی الف تی وی  دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای دیدار با توجه به اینکه اخیراً آقای اخوان الکرام به همراه هیأت رسانه ای از طرف رایزنی فرهنگی با تلاش بنیاد اندیشه اسلامی سفری یک هفته ای به ایران داشته است، ضمن تشکر از مسئولان و به ویژه معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد اندیشه اسلامی برنامه های سفر را بسیار عالی توصیف کرد و خواستار تداوم آن برای سایر اصحاب رسانه شد؛ همچنین وی درخواست نمود فضای حضور با مردم توسط اصحاب رسانه در این سفرها بازتر گردد تا فرصت تحلیل میدانی و انعکاس آن به مردم اندونزی بیشتر پیدا شود.

در ادامه رایزن فرهنگی با توجه به مسئولیت آقای اخوان الکرام در شبکه الف تی وی، و نیز فعالیت خوب وی در روزنامه ها و بخصوص روزنامه ریپوبلیکای اندونزی چند نکته را مورد بحث و بررسی قرارداد :

1-      انقعاد تفاهم نامه همکاری صدا وسیمای جمهوری اسلامی در مالزی با برخی از شبکه های تلویزیونی از جمله الف تی وی

2 - پخش سریال مدینه "ارسالی" از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شبکه الف تی وی در ماه مبارک رمضان

3-      ارتباطات رسانه ای فی مابین رایزنی فرهنگی و فعالان اندونزیایی

آقای اخوان الکرام ضمن استقبال از پیشنهادات رایزن فرهنگی به سه نکته دیگر نیز اشاره کرد:

1-تألیف کتابی در خصوص ایران امروز به زبان اندونزیایی با اشراف علمی ایشان و ارسال مواد لازم توسط رایزنی فرهنگی

2-ایجاد ساز و کار از طرف ایران برای گردشگری اسلامی در قالب بازدید از شهرهای زیبای ایران

3-دعوت ایران از آژانس های مسافرتی از ایران جهت آشنایی با شرکت های مسافرتی و نیز سازمان گردشگری.

در این ملاقات نسبت به موارد ذیل توافق حاصل شد:

1-تلاش آقای اخوان الکرام برای انعقاد تفاهم نامه میان صدا و سیمای ایران مرکز مالزی با شبکه الف تی وی اندونزی

2- تلاش برای پخش سریال "مدینه"ارسالی از صدا و سیما در شبکه تلویزیونی الف تی وی

3-ارسال طرح نامه به رایزنی فرهنگی در خصوص تدوین کتاب ایران امروز به زبان اندونزیایی

4-انعکاس رایزن فرهنگی نسبت به ضرورت توجه مسئولان ایران به موضوع گردشگری اسلامی به منطور سفر اندونزیایی ها به ایران و تسهیلات لازم در ایران برای این امر.

 در پایان آقای اخوان الکرام اظهار داشت قطع نظر از جنبه های دینی ایران، این کشور بزرگ دارای قدمت طولانی و جذابیت های گردشگری است که لازم است مسئولان ایرانی به این جنبه از برای جذب مخاطبان بیشتر توجه کنند.

* حضور ایران در نمایشگاه فرهنگی "هنر و کتابخانه" اندونزی

رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی بنا به دعوت کتابخانه ملی این کشور در نمایشگاه فرهنگی که این کتابخانه از تاریخ 28 اردیبهشت تا 1 خرداد 1394 برگزار خواهد کرد، حضور فعال خواهد داشت.

از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه عبارتند از:

کتابخانه مجلس شورای اندونزی، کتابخانه سوکارنو، کتابخانه حاتا، مرکز فرهنگی کره جنوبی در اندونزی، کتابخانه بانک اندونزی، کتابخانه پارلمان اندونزی، کتابخانه وزارت تجارت، کتابخانه وزارت صنعت، کتابخانه وزارت امور اجتماعی، انجمن کتابخانه های اندونزی، کتابخانه استان جاوه شرقی، کتابخانه جاوه میانه، کتابخانه شهر ماکاسار، انتشارات گرامدیا، انتشارات و موسسات و شرکت های مختلف دیگر.

مراسم متنوع و گوناگونی که در این نمایشگاه بررگزار خواهد شد این نمایشگاه را جذابتر خواهد کرد. مسابقه نقاشی، برگزاری آیین سنتی بطاوی (مردم اصلی جاکارتا) در مراسم افتتاحیه و انجام حرکات موزون سنتی سامان (رسم سنتی شهر آچه) در مراسم اختتامیه و همچنین پخش فیلم در تمام روز های برگزاری این نمایشگاه، از جمله برنامه هایی می باشد که در این نمایشگاه بر گزار خواهد شد.

رایزنی فرهنگی نیز با استفاده از این فرصت، آثار فرهنگی و هنری و نیز برخی از آثار مکتوب فاخر از جمهوری اسلامی ایران و همچنین کتابخانه دیجیتالی مرکز کامپیوتری نور را به جامعه اندونزی معرفی خواهد نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha