یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران تصریح کرد: دین برای بهبود زندگی ما خیلی حرف دارد، ولی متاسفانه نگاه ما به دین سطحی است و به راحتی از کنار دستورات دینی عبور می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در جمع روزه داران مسجد امام صادق(ع) تهران با اشاره به نقش دین در خوب زندگی کردن، گفت: هر انسان دینداری باید بتواند به این سؤال پاسخ دهد که «دین در زندگی تو چه تأثیری داشته است؟» بنابراین بحث بر سرِ اصلاح زندگی است، و الّا کسی که بندگی‌اش هیچ ربطی به زندگی او نداشته باشد، در طول تاریخ هیچ‌کسی با او دشمن نخواهد شد. دشمنی با انبیاء از آنجایی آغاز می‌شود که برای آباد کردن زندگی، در امور زندگی دخالت می‌کنند.

وی افزود: اگر سوء تفاهم‌ها درباره­ی نقش دین در بهبود زندگی برطرف شود، هر کسی که آدم متدینی را ببیند می‌گوید، حتماً زندگی او خیلی قشنگ‌تر، شیک‌تر و بهتر است. البته معنای زندگی شیک، قشنگ و خوب، یک زندگی سرشار از اسراف و تجملاتِ بی‌خود نیست و ما نمی‌خواهیم این نوع زندگی را تبلیغ کنیم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران تصریح کرد: دین برای بهبود زندگی ما خیلی حرف دارد، ولی متاسفانه نگاه ما به دین سطحی است و به راحتی از کنار دستورات دینی عبور می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه هدف ما از این بحث ها «اصلاح زندگی و تحصیل زندگی بهتر» است، افزود: ما چگونه باید به سراغ دین برویم که زندگی بهتر شود؟ باید از دین برای زندگی بهتر، بهره برد. گاهی اوقات مهارت‌هایی برای یک زندگی بهتر لازم است که وقتی انسان آنها را به‌دست می‌آورد، به نتیجه­ی بهتری می‌رسد و در کارش موفق‌تر است. همه­ی صنوف به این مهارت‌ها نیاز دارند؛ از ورزشکار و محقق و پژوهشگر گرفته تا تاجر و صنعتگر.

وی با بیان اینکه هدفِ دیگر ما از این بحث، اصلاح بندگی و تحصیل بندگی بهتر است، تاکید کرد: اگر ما به دنبال نزدیک شدن به خدا هستیم، باید معنویت‌مان افزایش یابد و حیات اخروی‌مان را آباد کنیم؛ برای تقرب به خدا و داشتن حیات اخروی خوب، باید از مسیر زندگیِ درست عبور کنیم. یعنی نمی‌شود زندگی دنیا را دور بزنیم و به بهترین حیات در عالم آخرت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: برخی می‌پرسند «چه‌کار کنم که توجه‌ من در نماز بیشتر شود؟ چه‌کار کنم که اشک و آه و ناله‌ام درِ خانه­ی خدا بیشتر شود؟ چه‌کار کنم که به امام زمان(ع) نزدیک شوم و بتوانم ایشان را ببینم؟» این سئوالات نشان می‌دهد که او یک انسان معنوی است که خدا را دوست دارد، اهل‌‌بیت(ع) را دوست دارد و می‌خواهد به خدا مقرب شود. اما نمی‌شود غیر از طریق اصلاح زندگی به خدا مقرب شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha