جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیرضا پناهیان

حوزه/ مستکبران عالم تمام بهره‌های عالم را دزدانه و جنایت کارانه غارت کرده‌ و مربّیان اخلاق می‌گویند «بروید کاری کنید که این‌ها آرام و به ذکر خدا یا هر ذکر دیگری که می‌خواهند مشغول باشند، ولی به ما کاری نداشته باشند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در جمع روزه داران مسجد امام صادق(ع) تهران با بیان اینکه آخرین امام(ع) می‌آید تا زندگی بشر را درست کند، گفت: شب‌های ماه مبارک رمضان به ما فرموده‌اند که دعای افتتاح بخوانید؛ شاید بتوان گفت که اوج دعای افتتاح همین جمله است: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا [إِمَامِنَا] وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا» خدایا! ما شکایت داریم از اینکه آقای‌مان نیست، و زندگی‌مان خراب است.

وی ادامه داد: باید برای ظهور حضرت دعا کنیم، چرا که حضرت مهدی(عج) می‌آید تا زندگی‌ها را آباد کند، و الا اگر بحث نصایح اخلاقی مطرح بود، فکر نمی‌کنم امام زمان(عج) نصایحی بیشتر از پیغمبر اکرم(ص) یا امیرالمؤمنین(ع) بخواهند ارائه دهند. بنابراین آخرین امام می‌آید که زندگی را درست کند.

سخنران مسجد امام صادق(ع) افزود: تصور نکنید که سخت‌ترین قسمت دین‌داری نمازشب خواندن است. فکر نکنید اوج قله دین‌داری این است که عبادتی را به زیبایی انجام دهیم. اوجی که هنوز دینداران به آن نرسیده‌اند این است که با دین، زندگی خود را آباد کنند. دینداران وقتی می‌خواهند از خودشان ناراحت باشند و استغفار کنند، از اینکه دینداری‌ آنان در زندگیِ آنها نتیجه نداده باید استغفار کنند.

وی ادامه داد: بسیار جای تأسف دارد که با وجود چنین خدایی، با وجود چنین هدایتی از جانب خدا که به ما رسیده، هنوز نتوانسته‌ایم زندگی و معیشت خودمان را با استفاده و تبعیت از این هدایت درست کنیم. آیا ما واقعاً خداپرست هستیم؟ آیا ما خدا را دوست داریم؟ آیا ما عاشق اهل‌بیت(ع) هستیم؟ ما با این نوع زندگی‌ها، اشک اولیاء خدا را درآورده‌ایم. اهل‌بیت(ع) از ما خواسته‌اند که وقتی می‌خواهیم حقیقت دین‌ را به نمایش بگذاریم، در متن زندگی آن را اجرا کنیم؛ نه اینکه جلوی مردم نماز قشنگ بخوانیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه استغفار است، اظهار داشت: در متن زندگی باید به خدا رسید. در چنین فضایی یک آرزو بیشتر نمی‌شود داشت و آن اینکه: «خدایا زندگی مؤمنان را رونق ببخش». بنابراین وقتی کسی مؤمن شد و به ذکر خدا پرداخت، این‌طور نیست که دیگر سختی و مشکلی نداشته باشد، سختی‌هایی دارد منتها سختی‌های قشنگ، شیرین و نشاط‌آفرین. یعنی آن سختی‌ها دیگر از نوع «مَعیشَةً ضَنْکاً» نخواهد بود.

تولیت مدرسۀ علمیه دارالحکمه تصریح کرد: باید نگاه‌مان را به زندگی تغییر داده و انتظارمان را از زندگی بالا ببریم. مستکبران عالم برخی از درس‌های اخلاق را خیلی دوست دارند؛ آنهایی که تمام بهره‌های عالم را دزدانه غارت کرده‌اند و جنایت‌کارانه مالِ خود کرده‌اند و بعد به مربّیان اخلاق می‌گویند «بروید کاری کنید که این‌ها آرام و به ذکر خدا یا هر ذکر دیگری که می‌خواهند مشغول باشند، ولی به ما کاری نداشته باشند».

وی در پایان خاطر نشان کرد: آیا ما امروز برای جلب توجه مردمِ عالم، راهی جز نشان دادن یک زندگی بهتر داریم؟. شما برای اینکه جوان‌های‌تان جذب فرهنگ غرب و جذب زندگی ملحدانه نشوند، راهی جز بهتر کردن زندگی خودتان دارید؟. اگر ما بهتر زندگی کنیم، هم نسل‌های بعد به حقّانیت کلام و راه ما پی می‌برند و هم دیگران.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha