جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید رحیمی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران گفت: در ماه رمضان، راه های نفوذ شیطان مسدود می گردد و باید از از این فرصت طلایی نهایت بهره را برد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که در ماه رمضان، راه های نفوذ شیطان مسدود می گردد، گفت: کسانی که از ماه رجب و شعبان بی بهره بوده اند، آنچنان که باید، توفیق درک ماه رمضان را نخواهند داشت. چرا که رجب، ماه تربیت، شعبان، ماه عمل صالح و رمضان، ماه به منصه ظهور رسیدن رحمت متعالی پروردگار می باشد.

وی با اشاره به این که کسانی که تشنه ی رسیدن به لقاءالله هستند، در لیله القدر به درخت شجره طیبه می رسند، ابراز داشت: توبه به انضمام عمل صالح، باعث ارتقاء مقام انسان می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران ادامه داد: در واقع تربیت صحیح و عمل صالح موجب می شود که فرد روزه دار، در ماه رمضان به جایی برسد که خاستگاه ملائکه ی خداست و قلب انسان مؤمن به محل نزول ملائکه تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان دست و پای شیاطین در غل و زنجیر است، اظهار داشت: رحمت خداوند در این ماه آن قدر تجلّی پیدا می کند که دیگر جایی برای نفوذ وسوسه های شیاطین نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی با اشاره به واقع شدن شب های قدر در ماه رمضان، تصریح کرد: باید شرایطی را در وجودمان مهیا کنیم تا به درک حقیقت این شب ها برسیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به توصیه های بزرگان برای شب های قدر، یادآور شد: آیت الله حق شناس همواره تاکید داشتند که در این سه شب از پولی افطار کنید که یقین به حلال بودن آن دارید. چرا که روزی حلال باعث می شود توفیق بهرمندی بیشتر از فضایل شب قدر را پیدا کنید.

وی در پایان با بیان این که در روایات به مذاکره علمی در لیالی قدر اشاره شده، گفت: طبق تعبیر امام صادق(ع) منظور از مذاکره علمی، آن است که راهی را طلب کنید تا شما را یک قدم جلوتر ببرد و این جز با زانو زدن در محضر یک عالم عامل و ربانی ممکن نیست. لذا درک لیله القدر نیازمند مقدماتی همچون مراقبت از اعمال، شرکت در جلسات با اخلاص و حضور نزد عالم باتقواست.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha