دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اخلاق

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم ، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: منش و سیره بزرگواران دینی و حوزوی می تواند راهکاری مناسب برای تبیین مواضع اخلاقی در جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام صالحی، امروز در مجمع عمومی پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تبعات آن که در سالن نیروی انتظامی استان لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه لرستان سرزمین مفاخر بزرگ دینی از جمله مراجع بزرگی همچون آیت الله العظمی بروجردی وآیت الله روح الله کمالوند ره بوده است افزود:امروز باید سیره و روش زندگانی فردی و اجتماعی این بزرگان را برای ارتقا فرهنگ اخلاقی در جامعه بعنوان الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه این مفاخر حوزوی و اخلاقی برای کارکنان خدوم نیروهای امنیتی و حفاظتی هم باید بعنوان الگو مطرح شوند بیان داشت:نشر و گسترش رفتار و اخلاق این علمای گرانقدر می تواند چراغ راهی برای هدایت عمومی مردم جامعه باشد و الگو گیری از این بزرگواران می تواند در ایجاد نظم و انضباط اخلاقی در جامعه راهگشا باشد.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم ،عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح حافظ جان ،مال و ناموس مردم هستند، بر رفع مشکلات فردی و اجتماعی این نیروهای خدمتگزار توسط مسئولان ذی ربط تاکید کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان، نیز در ادامه با اشاره به اینکه انسان با اعمال مراقبت در رفتار و کردار خود می تواند وقوع جرم در اجتماع را کنترل کند تصریح کرد: با فرهنگ سازی و نشر و گسترش معارف دینی,و اخلاقی در بین مردم می توان در جهت کاهش آمار جرایم در جامعه فرهنگ سازی کرد.

سردار قنبری، با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از ولایت فقیه و رهبری روح امید و امنیت را در جامعه زنده می کنند خاطر نشان کرد:این نیروهای خدوم با تمام توان از کیان انقلاب اسلامی و مطالبات مردمی و ایجاد حفظ نظم و انضباط جامعه تلاش می کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha