پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 412076
۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
برگزاری «روز حجاب» در دانشگاه بریتیش کلمبیا

حوزه/۷۰ تن از دانشجویان دختر در دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا با سر گذاشتن روسری، در روز حجاب شرکت کرده و بسیاری از آنان برای نخستین بار حجاب اسلامی را تجربه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، «روز حجاب» در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی واقع در شهر پرنس جرج در کانادا برگزار شد. در این مراسم 70 تن از غیرمسلمانان همراه با دانشجویان مسلمان حجاب گذاشتند که بسیاری از آنان برای نخستین بار حجاب اسلامی را تجربه می‌کردند.

در این روز دانشجویان مسلمان با ارائه روسری‌های رنگین به هم‌کلاسی‌هایشان آن‌ها را به شرکت در این تجربه فرهنگی دینی تشویق کردند.

حجاب نماد آزادی بیان

حرا رشید برگزارکننده این مراسم می‌گوید: هدف ما رفع ابهامات و بدنامی‌ها درباره اسلام، حجاب و تشویق دانشجویان به پرسیدن سئوالات در این زمینه بود.

رشید در ادامه گفت: حجاب تنها بخشی از لباس ما نیست بلکه یک انتخاب است. حجاب نماد آزادی بیان محسوب می‌شود.

عکس العمل دانشجویان غیرمسلمان در خصوص حجاب

دارا کمپل یکی از دانشجویان کانادایی این دانشگاه می‌گوید: من مسلمان نیستم اما یکی از دانشجویان مسلمان برایم حجاب گذاشت. روایت‌ها و افسانه‌های غلط زیادی درباره معنای حجاب وجود دارد و من معتقدم که ما باید به انتخاب زنان مسلمان برای گذاشتن حجاب احترام بگذاریم.

یک دانشجوی مهندسی محیط زیست می‌گوید: من حجاب نمی‌گذرم اما امروز پوشیدن حجاب به من حس فوق العاده عفیف و محجوبی داد.

یک دانشجوی مددکاری اجتماعی نیز که قبل از شرکت در کلاس درس حجاب گذاشته می‌گوید: پوشیدن حجاب در این فضا شجاعت زیادی می‌طلبد و باعث می‌شود به چشم بیایی. مردم به تو نگاه می‌کنند و بعضی از آن‌ها حتی دل به دریا زده و سئوال می‌پرسند، اما بیشتر مردم تنها زل زده و دوری می‌کنند.

وی افزود: زنان نباید به خاطر حجاب‌شان قضاوت شوند. نباید عده‌ای به خودشان اجازه دهند که خاطر حجاب ما را مورد قضاوت قرار داده یا به ما توهین کنند. حجاب گذاشتن فرد را تروریست نمی‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha