شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دانشگاه کلمبیا آمریکا

حوزه / طی دادخواستی که توسط ۴۰ تن از اساتید و پروفسورهای دانشگاه کلمبیا به امضاء رسیده است، دانشگاهیان و اساتید و عده‌ای از یهودیان خواستار قطع رابطه و همکاری دانشگاه کلمبیا با رژیم آپارتاید اسرائیل که مردم فلسطین را مورد ظلم و ستم قرار داده، شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از columbiaspectator.com، اساتید و دانشجویان عضو کمپین عدالت برای فلسطین در دانشگاه کلمبیا در آمریکا، در هفته مبارزه با آپارتاید اسرائیل، دادخواستی را در رابطه با مبارزه و محکومیت رژیم نژادپرست و متجاوز اسرائیل منتشر کردند.

در این دادخواست که توسط 40 تن از اساتید و پروفسورهای دانشگاه کلمبیا به امضاء رسیده است، دانشگاهیان و اساتید و عده‌ای از یهودیان خواستار قطع رابطه و همکاری دانشگاه کلمبیا با رژیم آپارتاید اسرائیل که مردم فلسطین را مورد ظلم و ستم قرار داده، شدند. در این دادخواست اشغال نظامی، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و قوانین آپارتاید و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به شدت محکوم شده و بایکوت، قطع رابطه و تحریم رژیم اسرائیل را روش مقابله با این رژیم درنظر گرفته‌اند.

در این دادخواست آمده است: از آنجایی که اساتید و اعضای جامعه به طور حرفه‌ای، عقلانی و معنوی و اخلاقی در این دانشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این وظیفه ماست که ساختار دانشگاه‌ را در مقابل تاثیر اخلاقی اقداماتی که انجام می‌دهد، خصوصا سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و مشارکت‌ بین‌المللی آن‌ها، مسئول و پاسخگو درنظر بگیریم. در این خصوص ما مشارکت‌ و همکاری‌های اقتصادی با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم. رژیم صهیونیستی سرزمین‌های فلسطین را به ناحق اشغال کرده، حقوق مردم فلسطین را بی‌وقفه زیر پا گذاشته، هر روزه زندگی و املاک آن‌ها را تخریب کرده و تبعیضات غیرانسانی به اشکال سیستماتیک و نژادپرستانه را بر آن‌ها تحمیل می‌کند.

پرفسور پارتا چاترجی، استاد مردم‌شناسی، مطالعات خاورمیانه، آسیای جنوبی و آفریقا که از امضاء کنندگان این دادخواست بوده می‌گوید: ما از هر اقدامی برای پایان دادن به اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطین حمایت کامل می‌کنیم.

بروس روبین، استاد زبان انگلیسی نیز که این دادخواست را امضا کرده می‌گوید: من دیده‌ام که فلسطینیان کرانه باختری چه زندگی سختی تحت اشغال اسرائیل می‌گذرانند.

دریک سالامونز، مدرس یهودی مدرسه امور بین‌المللی و عمومی نیز گفت: زمانی که جامعه‌ای به بی‌عدالتی عادت کند، و این بی‌عدالتی مدت زمان زیادی به طول انجامد، قباحت بی‌عدالتی از بین می‌رود و رژیم اسرائیل باید این سئوال را از خود بپرسد که آیا می‌خواهد به این رویه ادامه دهد؟

پیش از این نیز در سال 2002 ، 74 تن از اساتید دانشگاهی دادخواست مشابهی امضاء کرده بودند و از مسئولین و مدیریت دانشگاه کلمبیا خواستار قطع همکاری با کمپانی‌های مسئول فروش اسلحه و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی شده بودند. بسیاری از اساتید برجسته و شناخته شده دانشگاهی دانشگاه کلمبیا نیز این دادخواست را امضا کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha