پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمازخانه

حوزه/ دانشگاه کلمبیا یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگا‌ه‌های آمریکا سرانجام با استخدام یک نیروی تمام وقت به عنوان «هماهنگ کننده زندگی مسلمانان» و همچنین اختصاص مکانی به عنوان نمازخانه برای دانشجویان مسلمان موافقت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا، در پی درخواست‌های متعدد انجمن اسلامی این دانشگاه، با استخدام یک نیروی تمام وقت به عنوان «هماهنگ کننده زندگی مسلمانان» و همچنین اختصاص مکانی به عنوان نمازخانه برای دانشجویان مسلمان موافقت کرده است.

جولنل دیویس رئیس دانشگاه کلمبیا در اوایل این هفته و در پاسخ به مطالبات دانشجویان انجمن اسلامی اعلام کرد در پی کمک‌های اهدایی ناشناس به دانشگاه، طرح‌های جدید به اجرا درخواهند آمد.

به گفته دیویس، وظیفه هماهنگ‌کننده جدید، فراهم سازی حمایت و هدایت برای دانشجویان مسلمان دانشگاه کلمبیا و ارتقاء درک سنت‌های دینی مختلف در محوطه دانشگاه خواهد بود.

وی افزود که دفترش قصد دارد برای انتخاب یک فرد واجد شرایط برای این مقام با رهبران دانشجویی و والدین مشورت کند.

دانشگاه کلمبیا که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به شمار می‌آید. هر دو طرح درخواستی ماه گذشته توسط انجمن اسلامی دانشگاه ارائه شده بودند. دانشجویان از مقامات دانشگاهی خواسته بودند مقام مشاوره مذهبی اسلامی در دانشگاه ایجاد کنند. آن‌ها همچنین مدت‌های طولانی خواستار ایجاد یک نمازخانه برای دانشجویان مسلمان بودند.

هیات اجرای انجمن اسلامی در این درخواست نوشته بود: فرمان اجرایی جدید رئیس جمهور آمریکا در منع ورود مسلمانان به این کشور آشکارا نژادپرستی و اسلام‌هراسی را مشروع ساخته و این فرمان مخالف تمامی شعارهای ایالات متحده آمریکا و این دانشگاه است. در نتیجه جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت نهادی برای کمک به مقابله با تلفات عاطفی، روانی، روحانی و جسمانی است که در این وقایع سیاسی اخیر بر ما وارد شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha