شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد ابراهیم فقیه زاده رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم

حوزه/ عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استمرار ارتباط با حوزه و مراجع عظام تقلید را در موضوع شناسی مباحث فقهی به خصوص مباحث سلول های بنیادین و ژنتیک و درمان ناباروری و.. را در سالهای گذشته و آینده را افتخار این نهاد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد ابراهیم فقیه زاده در دیدار جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی واحد استان قم با آیت الله علوی بروجردی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که جهاددانشگاهی واحد استان قم در سالهای اخیر انجام داده است، تلاش در جهت حرکت انقلابی این نهاد و رفع نیازهای نظام و مردم است و با توجه به اهمیت موضوع جمعیت، به خوبی در این مسیر گام برداشته است.

وی افزود: امروزه مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان قم در زمینه درمان این مشکل، قابلیت استان قم را به حدی ارتقا داده است که امروزه علاوه بر اینکه اهل قم نیازی به حضور در شهرهای دیگر و پایتخت ندارند، بلکه این جریان برعکس شده است و از بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف حتی تهران برای درمان به این مرکز مراجعه میکنند؛ از جمله دلایل این توفیق، برکات حضور در کنار بارگاه قدسی کریمه اهل بیت(س) است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی اظهارکرد: از جمله توفیقات علمی و درمانی این مرکز میتوان به توفیق بزرگ در زمینه درمان عارضه غضروفی با استفاده از سلول درمانی اشاره کرد که با نتایج ارزشمندی که در این راستا کسب شده است برگ زرینی در افتخارات جوانان توانمند جهادگر قمی ثبت شد.

وی تصریح کرد: امروزه جهاددانشگاهی واحد استان قم یکی از موفق‏ترین مراکز آموزشی را ایجاد کرده است که آموزشهای بلند مدت و کوتاه مدت بسیاری را در قالبهای درمانی و آموزشی و علمی و.... مدیریت میکند و در این سالها هزاران جوان با این آموزشها وارد بازار کار شدهاند.

فقیه زاده با اشاره به تلاش این مجموعه در زمینه اتصال به فقه و علما و مراجع تقلید و پیروی از بزرگان دین در تحقیقات و درمان یادآورشد: از ابتدای فعالیتهای تحقیقاتی و درمانی، این مرکز با استفاده از نظرات مراجع تقلید تابعیت کامل خود را از این بزرگان به منصه ظهور رساند و با ارایه سوالات و توضیح مراحل تحقیقات و درمان، نظرات این بزرگان را در تمام این موارد لحاظ کرده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروزه بسیاری از مراجعان از کشورهای مختلف و حتی مذاهب اسلامی به دلیل اطمینان از رعایت تمام شئون فقهی به این مرکز مراجعه میکنند.

فقیه زاده اظهارکرد: در بحث موضوع شناسی فقهی جلسات متعددی با فقها و فعالان عرصه فقه حوزه برگزار شد و این جلسات با توجه به گستره تحقیقات این مرکز، در ادامه نیز باید ادامه یابد؛ از جمله مسایلی که در آینده باید روی آن کار تحقیقاتی بیشتری شود، سنجش میزان تاثیرات مباحث معنوی و شرایط زمانی و مکانی در باروری و درمان اشاره کرد.

وی در ادامه به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و ایسپا در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم اشاره کرد و به بررسی ابعاد فعالیتهای این مرکز پرداخت.

گفتنی است: در این دیدار آیت الله علوی بروجردی با اشاره به اهمیت طرح مباحث فقهی از جمله سلولهای بنیادین و درمان ناباروری، موضوع شناسی را مهمترین عواملی دانست که می تواند به رشد مباحث علمی و تبیین کامل احکام در این عرصه کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha