یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی

حوزه/ آیت‌الله احمدی فقیه یزدی با اشاره به اینکه متأسفانه حوزه‌های علمیه درزمینهٔ تولید کتابی در خصوص قانون صحیح اسلامی و قرآنی درزمینهٔ حقوق بشر کوتاهی کرده است، گفت: به جرات می‌توان گفت که این مسئله از قوه نیروی هسته‌ای به‌مراتب قوی‌تر و تأثیرگذارتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی، امروز در جمع مردم یزد در حسینیه امیر چخماق، ضمن تبریک عید بزرگ غدیر، با اشاره به اینکه امروز روز عهد و میثاق است، گفت: در این روز همه پیغمبران، اولیاء و اوصیا بنا بر روایات نقل‌شده متعهد بودند که در این میثاق شرکت کنند.

وی بابیان اینکه فرد مسلمان باید متخلق به اخلاق نیکو باشد، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره دارای برخوردی نیکو و حسن خلق بودند، لذا ما پیروان رسول اکرم و ائمه اطهار (ع) باید همواره اخلاق حسنه را سرلوحه کارهای خود داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همه ما وظیفه‌داریم در هر زمینه‌ای که توانایی داریم نسبت به گسترش فرهنگ علوی و آشنا نمودن نسل جوان با دستورات ائمه اطهار (ع) تلاش کنیم، اظهار داشت: مولا علی (ع) در زمانه خود مظلوم بودند، به‌گونه‌ای که با چاه درد دل می‌کردند و اکنون وظیفه ماست که از غربت دستورات ایشان در بین نسل جوان و دیگر اقشار جامعه جلوگیری کنیم.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی بابیان اینکه جهانیان امروزه متوجه شیعه هستند، گفت: بحمدلله با یاری خداوند متعال کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از مجهزترین کشورها در جهان است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه درزمینهٔ تولید کتابی در خصوص قانون صحیح اسلامی و قرآنی در زمینهٔ حقوق بشر کوتاهی کرده است، افزود: به جرات می‌توان گفت که این مسئله از انرژی هسته‌ای به‌مراتب قوی‌تر و تأثیرگذارتر است. اگر این کتاب در دنیا و برای مردم به‌خوبی تبیین می‌شد غوغایی در جهان به پا می‌کرد و دیگر شاهد جنگ و کشت و کشتار در دنیا نبودیم و بشریت امروزه تشنه این مطالب است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم دو مسئله را برای انسان بیان می‌کند، گفت: یکی از آن‌ها جنبه خدایی و الهی و جنبه دیگر شیطانی است که باعث ایجاد اختلاف و بروز مشکلات بسیاری در کشورها می‌شود.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی اظهار داشت: امروزه دنیا به سمت جنبه شیطانی سوق داده‌شده است که نمونه‌های این مسئله به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

وی بابیان اینکه نیت انشاء نفس است، افزود: انسان هر نیتی داشته باشد در آینده نیز فرزند او با این نیت پرورش خواهد یافت پس بایستی در این روز عزیز، پاکی نفس و وجود را نیت خود قرار دهیم تا نسل آینده پاک و منزه باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha