پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی- عضو خبرگان رهبری

حوزه/ آیت الله مهدوی با بیان اینکه برخلاف سابقه درخشان اصفهان، انحطاط فرهنگی عجیب حاکم، دل ما را به درد آورده است، گفت: شهری که به شهدا، حوزه ها و سابقه درخشان بزرگان علمی و دینی افتخار می کند و نتیجه حضور این علما تقدیم بیشترین تعداد شهید به انقلاب است، نباید دچار انحطاط شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، شامگاه جمعه در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت و ائمه جماعات استان اصفهان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه مطالبه عمده جامعه روحانیت از مسئولان، مطالبه فرهنگی است، گفت: البته مسائل اقتصادی و به خصوص مسئله آب در اصفهان اهمیت ویژه ای دارد اما اولویت از نگاه روحانیت مسائل فرهنگی است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: اگر روحانیت گاهی سکوت می کند به لحاظ کوتاهی نیست، بلکه به دلیل حفظ آرامش جامعه است، اما متأسفانه برخی این سکوت را حمل بر رفتارهای دیگری می کنند و رفتارهایی از خود بروز می دهند که باعث نگرانی می شود.

وی تصریح کرد: از استاندار اصفهان انتظار می رود که با شایسته سالاری در عزل و نصب ها زیرفشار جریانات قرار نگیرد و همانطور که رئیس جمهور در گزارش صد روزه اعلام کردند در عزل و نصب ها دقت شود و افرادی گمارده نشود که روحانیت مجبور به موضع گیری شود و آرامش جامعه برهم خورد.

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه عزل و نصبی که اکنون در شهرداری مشاهده می کنیم، گواه بر این است که براساس شایسته سالاری نیست، چراکه برخی افرادی که نه سابقه اجرایی دارند و نه تخصص لازم برمسئولیت گمارده می شوند، حال معلوم نیست چگونه می خواهند ایفای نقش کنند.

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سخن یکی از مسئولان مبنی بر سعی در تغییر نظر علمای شهر و متقاعد کردن آنها برای برخی مسائل، ابراز کرد: این سخنان نشان دهنده آن است که این افراد، عالم را نمی شناسند و خیال می کنند عالم از روی هوای نفس فتوا می دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: ما از مسئولان انتظار این‌گونه سخن گفتن نداریم، چراکه باید تابع فتوای علما باشیم نه علما تابع نظر ما؛ امیدواریم، این مسئله را اصلاح کنند قبل از آنکه به خطبه های نماز جمعه کشیده شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه درباره برخی مسائل به شهردار تذکر داده اند، تشریح کرد: ما به شهردار نامه دادیم، اما متأسفانه ایشان در تریبون رسمی صداوسیما هم آن مواضع را تکرار کردند.

وی در خصوص حل مشکلات مذکور با ارائه پیشنهادی به استاندار، مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم یک روحانی از طرف ائمه جماعات معرفی کنیم تا برای مسائل فرهنگی در استانداری به عنوان واسطه انتخاب شود تا در آینده، دغدغه ها و نگرانی های از این قبیل حل و فصل شود.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه برخلاف سابقه درخشان اصفهان، انحطاط فرهنگی عجیب حاکم، دل ما را به درد آورده است، بیان کرد: شهری که به شهدا، حوزه ها و سابقه درخشان بزرگان علمی و دینی افتخار می کند و نتیجه حضور این علما تقدیم بیش‌ترین تعداد شهید به انقلاب است، نباید دچار انحطاط شود.

وی افزود: در زمینه حجاب، متأسفانه به سمتی پیش رفته ایم که هر یک از بزرگان که به شهر ما می آیند از خود می پرسند وضعیت استانی که در فرهنگ و هنر سرآمد بوده آیا اکنون باید این‌گونه باشد که این روند ممکن است باعث شکست سکوت علما شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب، مطالبه گری هیئت‌های اندیشه‌ورز است، افزود: با تمام قوت جلسات این هیئت ها را پیگیری کرده و آن را از مسئولان مطالبه می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha