جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهشتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد، گفت: امام علی علیه السلام در نامه ای که به مالک اشتر می نویسند، چهار مسئولیت مهم را متذکر می شوند که عبارتند از اصلاح جامعه به ارزش های اخلاقی، آبادی سرزمین های اسلامی، دریافت مالیات و جهاد با دشمن.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد، شامگاه جمعه در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت و ائمه جماعات استان اصفهان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه با سابقه بیش از سی سال در تصمیمات کلان اثرگذار بوده است، اظهار کرد: این مجموعه در تصمیمات سیاسی، استانی و بعضاً تصمیمات کشوری از باب خیرخواهی و بدون ایجاد دخالت در امور مسئولان، تجارب خود را در اختیار آنان قرار می دهند.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان با اشاره به اینکه حوزه علمیه اصفهان رتبه سوم در بین حوزه های کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: روحانیون اصفهان همواره در خطیرترین مسئولیت های کشوری نقش ایفا کرده اند و به یاری انقلاب شتافته اند.

مدیر کل اسبق اداره تبلیغات اسلامی اصفهان در توصیه ای به مسئولان استان به ویژه استاندار، تاکید کرد: اگر همه مسئولان، دستورات امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه خطاب به فرمانداران و استانداران خود را بخوانند، می توانند با استفاده از یک برنامه مدون و سالم به اجرای مسئولیت بپردازند.

وی افزود: امام علی علیه السلام در نامه ای به مالک اشتر، چهار مسئولیت را متذکر می شوند که عبارتند از اصلاح جامعه به ارزش های اخلاقی، آبادی سرزمین های اسلامی، دریافت مالیات و جهاد با دشمن که این شاکله مالکیت مالک اشتر و به عبارتی همه فرمانداران و مسئولان حاکم است.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان با اشاره به ویژگی های استاندار سابق اصفهان، عنوان کرد: دکتر زرگرپور با شجاعت تمام ابراز کردند که در زمینه فرهنگی تخصص ندارند و در این زمینه از این جمع کمک می گرفتند و از این مسئله هراسی نداشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: در  صحت و سلامت نفس دکتر زرگرپور هیچ تردیدی نیست، اما متأسفانه فشارهایی بر ایشان وارد می‌شد که نتوانستند به آرمان هایی که می خواستند، دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد با بیان اینکه استاندار باید در هر زمینه از متخصصان آن رشته کمک و مشاوره بگیرد، تأکید کرد: حوزه علمیه اصفهان، دفتر و سازمان تبلیغات، ائمه جماعات و ... که علاوه بر مسئولیت های خود در حوزه فرهنگی خبره هستند، آمادگی دارند تا بی هیچ چشم‌داشتی استاندار را در زمینه فرهنگی یاری کنند.

وی با اشاره به صفات برجسته دکتر مهرعلیزاده، استاندار اصفهان، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با این تلاش و پشتکاری که از استاندار فعلی سراغ داریم، بتوانند گام های بلندی را در همه عرصه ها به ویژه عرصه فرهنگی و حل معضل آب اصفهان بردارند.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه کلید تمام دستگاه های اجرایی در دست استاندار است، بیان کرد: تمامی دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز باید با استاندار هماهنگ باشند و ایشان نباید از هیچ طریقی زیرفشار هیچ گروه و جریانی قرار بگیرد.

وی با اشاره به تلاش های شهرداران گذشته شهر اصفهان، اظهار کرد: در زمان گذشته برخلاف تلاش فراوان شهرداران، متأسفانه بودجه فرهنگی به‌درستی هزینه نمی شد و شهرداری در حال حاضر در وضعیت خوبی در زمینه فرهنگی قرار ندارد و عزل و نصب های جدید گواه این وضعیت است که از استاندار تقاضا داریم به این وضعیت رسیدگی کنند.

مدیر کل اسبق تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه آمار طلاق و ... در اصفهان در وضعیت نگران کننده ای قرار دارد، تصریح کرد: یکی از تصمیمات غلط در این زمینه ایجاد مدارس شادآفرین بود؛ البته کسی با شادی مخالفتی ندارد، اما از آنجا که تعیین مصداق نکرده اند، معلوم نیست بعدها سر از چه مسائلی در بیاورد، همچنان که در کودکستان ها آمار کارهای مناسبی را نداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha