چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی

حوزه/ در مکتب امام صادق(ع) کسی توهین و اهانت نمی کند، ناسزا نمی گوید و یا مراسم برای تخریب دین اسلامی نمی گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین  سید صمصام الدین قوامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و فرزند برومندش امام صادق(ع) گفت: شیعیان منسوب به امام صادق(ع) می باشند و در عصر ایشان هر کسی مسئله ای یا عملی را انجام می داد، می گفتند، این فرد منسوب به امام جعفر(ع) است، چون انسانها را از روی اخلاق قضاوت می کردند و اساسا در آن زمان افراد تربیت شده مکتب فقه جعفری(ع) بودند.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: امام(ع) برای توسعه فرهنگ آل الله، فقه جعفری فعالیت های زیادی انجام داده بودند، تربیت شاگردان تراز اول دین، راه اندازی شبکه ولایت و انتشار احادیث در مورد موضوعات مختلف، مناظره با علما و ادیان مختلف از جمله آنها بود.

وی عنوان کرد: ایشان در سفارش به شاگردان که برای تبلیغ و ترویج دین می رفتند می فرمودند« در مقابل فتنه دشمنان هوشیار باشید، گرفتار دام آنها نشوید، درمناظره ها لب به توهین و فحش باز نکنید.»

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: این نوع مسائل نشان می دهد، امام(ع) به فکر این بودند همه افکار باسلایق مختلف را جذب دین کنند و  به همه می فرمودند« در برخورد با دیگران و مذاهب و فرق مواظب اخلاق و رفتار باشید و مبادا سخنی بگوید که موجب ناراحتی دیگران و بدگمانی شوید تا مردم از دین گریزان شوند».

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اظهارداشت: در مکتب امام صادق(ع) کسی توهین و اهانت نمی کند، ناسزا نمی گوید و یا مراسم برای تخریب دین اسلامی نمی گیرد.

امام جمعه پردیسان بابیان اینکه  فقه جعفری فقهی پویایی است و لازم است از این فقه برای توسعه فرهنگ اسلامی ناب و ترویج درست دین بهره گرفت، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از پویایی این فقه غافل اند و سراغ مباحثی می روند که دیگران بدون سند نقل کرده اند.

وی عنوان کرد:  امام(ع) هیچ وقت اهل غلو و گزافه گویی نبودند، در مناسبتها طوری رفتار می کردند که به دین ضرر وخسارتی وارد نشود، ولی متأسفانه بعضی افراد رفتارهایی در عزاداری ها و محرم و صفر انجام می دهند که کمتر با مکتب فقه جعفری(ع) و سیره اهل بیت(ع) سنخیت دارد و همه این مسائل می تواند به دین ضربه جبران ناپذیری وارد کند.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) در مکتب خود، هیئت علمی قوی برای ترویج دین داشتند و با همین اعضاء، دانشگاه معارف را در سراسر جامعه اسلامی نشر می دادند و موجب بیداری قلب ها می شدند.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha