شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌‌الاسلام اکبری

حوزه/مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) از برگزاری مراسم افتتاحیه کنگره شهدای روحانی در شب ۹ دی با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اکبری پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه قم که با موضوع  برگزاری کنگره شهدا و ایثار گران روحانی استان قم برگزار شد گفت: شهدا کسانی بوده اندکه برای ماندن دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی با از خود گذشتگی از انقلاب و کشوردفاع کرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: شهدا با بصیرت به موقع وارد میدان نبرد حق علیه باطل شدند و با عزم و اراده قوی کاری کرده اند که دین باقی بماند.

رئیس ستاد کنگره شهدا و ایثار گران روحانی استان قم عنوان کرد: شهدا به موقع با خدا معامله کردند و جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و شجاعانه از دین دفاع نمودند. این گروه در ادامه همان راه انبیاء الهی و یاران حضرت سید الشهداء(ع) هستند.

وی افزود: شهدا یاران برتر هستند چون عالمانه و عاقلانه دعوت حضرت را برای دفاع از دین لبیک گفتند و زمینه ساز دعوت بزرگتر شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه روحانیت از جمله اقشاری بوده که  برای دفاع از اسلام  وارد میدان شد و برای دفاع از دین جان فشانی کرد، اظهار داشت: حوزویان هیچ گاه خود را جدای ازمردم ندانسته و دفاع از دین و انقلاب را از رسالت های مهم و ضروری خود می دانستند و می دانند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه علی بن ابی طالب(ع) افزود: این قشر از جامعه با احساس مسئولیت،  بصیرت شناسی و دشمن شناسی به موقع در کنار سایر جوانان این مرزبوم پا در عرصه جنگ حق علیه باطل گذاشته و شهدای زیادی را هم تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس ستاد کنگره شهدا و ایثار گران روحانی استان قم عنوان کرد: یکی از رسالت های جامعه اسلامی و سپاه، قدر دانی از شهداء است و به همین منظور برای پاسداشت از یاد و نام و خاطر شهدا ستاد کنگره شهدا و شهدای روحانی در استانها و قم شکل گرفت و در این راستا اقدام به شناسایی شهدا روحانی و معرفی آنها به جامعه اسلامی کرده است.

وی افزود:  امروز با فعالیتهای که صورت گرفته این ستاد اقدام به شناسایی هزار شهید روحانی از استان قم در جنگ و میادین مختلف از جمله مشروطه، دفاع مقدس، ترور و دفاع از حرم اهل بیت(ع) کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: از دیگر فعالیت های ستاد راه اندازی یادواره شهدا روحانی در مدارس علمیه، محله و جمع آوری وصیت نامه شهدا و چاپ و نشر این وصیت نامه ها درغالب کتاب  در روز همایش است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه علی بن ابی طالب افزود: مسئولین این ستاد تصمیم گرفته قبل از برگزاری کنگره شهدا دیداری را با رهبر انقلاب داشته باشد و در گام دوم دیداری را با افراد تأثیرگذار روحانی دوره جنگ داشته باشند تا ازنظرات آنها استفاده کنند.

رئیس ستاد کنگره شهدا و ایثار گران روحانی عنوان کرد: فعالیت دیگر ستاد قبل از برگزاری کنگره دیدار با ائمه جمعه به منظور ارتقاء بخشی با برگزاری کنگره بوده است.

وی افزود: مهمترین برنامه در هفته بصیرت، افتتاحیه کنگره شهدای روحانی در شب 9 دی با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: از دیگر برنامه ها درشب ها دیگر، سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی شب13دی درمدرسه فیضیه،  شب 10 دی آیت الله مصباح یزدی در موسسه امام خمینی(ره)، شب 14 دی استاد قرائتی درگلزار شهداء،  شب 15 دی حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی درجمکران و حجت الاسلام والمسلمین محسن اراکی  خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه علی بن ابی طالب افزود: غبار روی حرم با حضور خانواده شهداء روحانی و پایان بخش هفته بصیرت دیدار و گزارش رئیس ستاد کنگره با رهبر انقلاب خواهد بود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha