شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی مخدوم

حوزه/ رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از راه اندازی پنل پاسخگویی به سؤالات مذهبی معلمان سراسر کشور در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم امروز در نشست همکاری مشترک مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و وزارت آموزش‌وپرورش که به منظور توسعه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش و آشنایی بیشتر با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برگزار شد، ضمن معرفی این مرکز، درباره تشکیل قطب های فکری فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: از سه سال قبل برنامه راهبری این دفتر به شکل مسئله‌محور تبدیل شد و مطالعات زیادی ناظر به توانایی های دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت و مسائلی شناخته شد و تابع آنها، قرارگاه هایی به نام قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: در قطب های فکری و فرهنگی به موضوعات متنوعی ناظر به تخصص‌ها پرداخته می شود که از جمله آنها می‌توان به تعمیق ایمان و باورهای دینی، اخلاق خانواده و سبک زندگی، علوم انسانی و اسلامی و... اشاره کرد. اعضای این قطب‌ها شامل اعضای حقیقی و نخبگان هر حوزه تخصصی هستند.

وی تصریح کرد: یکی از میزها در این قطب، مرتبط با موضوع آموزش‌و‌پرورش گذاشته شده است. در این میز پس از مطرح شدن مسئله، به مراکز دفتر تبلیغات اسلامی گفته شد که پیشنهادهایی داده شود و مرکز ما پیشنهاد داد تا بر اساس مأموریت های خود، به دلایل مختلفی از جمله ارتباطاتی که وجود داشت و مطالعات صورت گرفته، به نظر رسید که یکی از نقاط مغفول در مراوداتی که با آموزش‌و‌پرورش اتفاق می‌افتاد، معلمان هستند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی افزود: طرحی را به میز آموزش‌وپرورش قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی ارائه کردیم که آمادگی داریم تا پنل اختصاصی مختص معلمان ایجاد شود و این قشر سؤال کنند که این طرح در آن میز تصویب شد. در ابتدا نقاط هدفی را انتخاب کردیم تا این کار را به صورت پایلوت شروع کنیم که اختصاص به معلمان پرورشی متوسطه دوم و دانشجویان دارد و در حال حاضر، عمومیت پیدا نکرده تا مورد سنجش قرار بگیرد. این پنل در کامپیوتر قابل اجراست و به زودی در آینده، نسخه اندروید آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: نرم افزار شمیم‌یار که سررسیدی الکترونیکی است، از جمله محصولات این مرکز به شمار می رود. در این نرم‌افزار، روزانه یک آیه قرآن، حدیث، سیره معصومین، احکام، نکته مشاوره‌ای و شهدا، پخش اذان، دفتر یادداشت و... به مخاطب ارائه می شود. همچنین از نسخه موبایلی این نرم افزار در سال ۹۷ رونمایی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha