یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت الاسلام قنبری - المصطفی

حوزه/ معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی، با ارسال نامه ای به سفیر پاپی واتیکان در تهران، ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی را به وی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، متن نامه حجت الاسلام والمسلمین قنبری معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی العالمیة به اسقف اعظم لئو بوکاردی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب اسقف اعظم لئو بوکاردی

سفیر محترم پاپی واتیکان در تهران

سلام علیکم؛

در اين ایام فرخنده كه بزرگترين عيد رسمي مسيحيان كاتوليك بشمار مي رود، با گراميداشت روز بزرگ میلاد حضرت مسح (ع)، آغازسال جديد ميلادي 2018 را به حضرتعالی و تمامی همکاران محترمتان در واتیکان و سفارت واتیکان در تهران و همچنین تمامی مومنین حق طلب به ويژه هموطنان عزيز مسيحي ام صميمانه تبريك وتهنيت ميگويم.

بی تردید، همانگونه که میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) در جهان تاریک آن زمان روشنی بخش قلب مومنان گردید، در عصر حاضر نیز با استعانت به پیام صلح، دوستی و محبت ایشان،  رهبران دینی و پیروان حقیفی ایشان و دیگر ادیان الهی می توانند همکاری سازنده و نقش موثر و تاریخ سازانه ای  درراستای تحقق اهداف متعالی الهی و بشردوستانه و نیل به جهان مملو از صلح و عاری از خشونت داشته باشند.

همواره رویکرد صلح مدارانه تشیع با اتکاء به سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت، روشنی بخش راه ما بوده و اینجانب به نمایندگی از جامعة المصطفی العالمیة، بزرگترین مرکز بین المللی جهان تشیع در شهر مقدس قم، دست همکاری و تعاملات ادیانی را با حضرتعالی به نشانه دوستی و رفع موانع موجود و همچنین نقش میانجیگرانه این نهاد مهم را به گرمی می فشارم.

ضمن آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون الهی برای شما و تمامی همکاران صلح ساز و گفتگو محور، امیدوارم در سال 2018 شاهد اعتلاء و تحقق اهداف عالیه علمی و مذهبی در سایه تعامل این دو نهاد مهم باشیم.

بااحترامات فائقه

محسن قنبری

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی العالمیة

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha