سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران روحانی جبهه مقاومت اسلامی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: عداوت و دشمنی استکبار و به خصوص آمریکای جنایتکار با انقلاب اسلامی، ایمان و استقامت ملت ما را در نبرد با جبهه باطل بیشتر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محسن اراکی شب گذشته طی سخنانی در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدای روحانی که در ادامه ویژه برنامه های کنگره شهدای روحانی استان قم در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) ‌برگزار شد، با بیان این که جدال جبهه حق و باطل همواره ادامه داشته و همچنان وجود خواهد داشت، ابراز داشت: هویت حق، هویت تسلیم بودن در برابر پروردگار عالم است و بی شک چنین هویتی شکست ناپذیر است و ملت بزرگ ایران و مسلمانان نشان داده اند که با داشتن چنین هویتی در برابر فراعنه و طواغیت زمان سر تسلیم فرود نمی آورند.

وی افزود: امروز روی سخن ما با ترامپ و دیگر شیاطین عالم این است که هر چه می توانید علیه ما کار کنید اما بدانید که ما با داشتن عزت و هویت حسینی در برابر شما کوتاه نیامده و همچون سیدالشهدا(ع) برنده نهایی این کارزار ما خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هویت استکبارستیزانه ملت ما ریشه در آموزه های نبوی و علوی و فاطمی و حسینی دارد، خاطرنشان کرد: در هر جای عالم ، هر ظلمی که وجود داشته باشد ما در مقابل آن ایستاده و از مظلوم دفاع می کنیم و این را از مرام و سیره بزرگان دینی خود به خصوص امام حسین(ع) آموخته ایم.

وی اضافه کرد: به لطف الهی امروز قلمرو هویت حسینی صرفاً کشور‌های اسلامی نیست بلکه امروز قلمرو هویت حسینی همه جهان است و این پیام ماندگار انقلاب اسلامی است که در برابر نظام سلطه و استکبار باید ایستادگی کرد و خوشبختانه این پیام در حال جهانی شدن است.

آیت‌الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه و روحانیت همواره پاسدار و مدافع کیان و هویت اسلامی جامعه بوده است، گفت: هویت روحانیت، همانا هویت دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم است و ملت ایران نیز به تبعیت از روحانیت و ولی فقیه همین خوی و مسلک را دارد و در برابر ظالم می ایستد و یاری گر مظلوم می باشد.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی از همه ظرفیت و توان خود برای مقابله با انقلاب اسلامی و جریان مقاومت بهره می گیرد، افزود: دشمنی و عداوت‌ استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار با انقلاب اسلامی ایران بیانگر این است که رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان در مسیر امام حسین (ع) حرکت می‌کند و در این مسیر ثابت قدم مانده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: از این حیث ما به شدت معتقد هستیم که حمایت‌های آمریکا و استبکار از جریان‌های مخالف انقلاب و نظام نه تنها مایه ضعف ما نیست بلکه بر ایمان و اعتقاد راسخ ما در این جدال و جنگ علیه جبهه باطل می افزاید.

وی گفت: ما به تاسی از شهدای والامقام خود به خصوص شهدای روحانی پشت سر مقام معظم رهبری و گوش به فرمان ایشان در برابر همه هیمنه پوشالی دشمن ایستاده و از اعتقادات و باورها و آرمان های اسلامی و انقلابی خود حراست می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در مسیر شهدا ثابت قدم بمانیم افزود: ما فقه را از روحانیون شهید می‌آموزیم، چراکه شهدای روحانی فقه را با خون خود ترجمه و تفسیر کردند و حقیقتاً این روحانیون مایه افتخار ما و همه آزادمردان تاریخ هستند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha