دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری

حوزه/ دهه محرم و فاطمیه ۴۲ هزار مبلغه به کشور اعزام شدند و این اعزام ها از سوی مدارس علمیه به مراکز درخواست کننده و اماکن مقدس مانند امامزادگان، جلسات بانوان و هیئت ها صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران پرداخت و با بیان اینکه 43 هزار طلبه در عرصه فرهنگی در کشور فعال هستند،گفت: این تعدادازخواهران مبلغه فعالیت های  چشم گیری در مناسبت های تبلیغی داشته اند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در مناسبت های تبلیغی  مانند، ماه مبارک رمضان، دهه محرم و فاطمیه 42 هزار مبلغه به کشور اعزام شده اند، افزود: این اعزام ها از سوی مدارس علمیه به مراکز درخواست کننده و اماکن مقدس، مانند امامزادگان، جلسات بانوان و هئیت ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این معاونت برای اعزام مبلغان در دهه فاطمیه از 3 سال قبل اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی کرده است، اظهار داشت: در دوره اول 3500 نفر، در  دوم 12 هزار نفر و در دور 3سوم در مجموع 21هزار 600 نفر  در این کارگاه شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری بابیان اینکه کارگاه آموزشی دهه فاطمیه به وسیله اساتیدی از دفاتر مراجع در مدارس علمیه برگزار می شود، گفت: تاکنون در دو نشستی که با موضوع سبک فاطمی برگزار شد، 13هزارو 600 نفر در هر نشست شرکت کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه امسال به دلیل تلاقی ایام فاطمیه و پیروزی انقلاب، کارگاه آموزشی و نشست در این سبک برگزار می شود، اظهار داشت: موضوع اصلی درمناسبت های مختلف تاکید بر زندگی ایرانی اسلامی برپایه مبانی دینی است.

وی عنوان کرد: یکی از نکات قابل توجه ارائه ره توشه تبلیغی تحت عنوان حیات طیبه است، این کتاب درموضوعات مختلف سبک زندگی اخلاقی و اجتماعی، مصادیقی از زنان الگو و اخلاق خانواده ازسوی این معاونت برای استفاده بهتر مبلغان چاپ و منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه 11 هزار مبلغه درفضای مجازی فعال هستند، گفت: از این تعداد 400 نفر برای فعالیت مؤثرتر در دوره های آموزشی شرکت کردند.

وی عنوان کرد: در کارگاهای آموزشی سعی شده از مختوا، موضوع  و شیوهای کلاس داری و مشاوره به طلبه های مبلغه آموزش داده شود.

 

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha