شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 تصاویر/ بازدید شخصیت‌های علمی و فرهنگی عراق از مرکز کامپیوتری نور

حوزه/ گروهی از اساتید حوزه علمیه و اعضای هئیت علمی دانشگاه کوفه با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با فعالیت این مجموعه آشنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این دیدار علیرضا احمدلو، کارشناس مسئول امور بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از فعالیت های نرم افزاری و پایگاه های اینترنتی این مرکز گزارشی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به 500 نرم افزار با موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی در این مرکز تولید شده است، افزود: راه اندازی و پشتیبانی 25 پایگاه اینترنتی از جمله؛ حوزه نت، نورمگز، سمیم، اندیشوران، پژوهیار، جامع الاحادیث، امام علی(ع)، متن کاوی و.. از جمله فعالیت های این مرکز در بستر فناوری اطلاعات می باشد.

احمدلو به حضور فعال این مرکز در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: طی سالهای اخیر مرکز توانسته در بسیاری از رویدادهای مهم بین المللی حضور پیدا کند و آثار و تولیدات خود را به نمایش بگذارد.

در ادامه نیز، میهمانان ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین موسسه ای برای طول عمر با برکت مقام معظم رهبری دعا کردند و افزوند: حوزه علمیه قم همیشه پیشگام در امور مختلف بوده است و امروز پیشگام در عرصه علوم و فناوری های نوین می باشد.

لازم به ذکر است: این مهمانان عراقی به میزبانی مرکز ارتباطان و بین الملل حوزه های علمیه با حضور در قم از مجموعه های علمی پژوهشی حوزه علمیه قم و با تعدادی از مراجع معظم تقلید دیدار کرده اند و فردا از قم خواهند رفت.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha