شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امروز ما هر گونه معارفی که داریم، به برکت حضرت فاطمه(س) است و اگر ایشان نبود، نبوت ادامه پیدا نمی کرد و ولایت استمرار نمی یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایش مدیران عامل مجمع خیرین قرآنی استان در بابلسر با بیان این که انسان ها در هر عصری متفاوت هستند، افزود: انبیاء الهی که در هر عصری برترین های زمان خود بودند نیز با هم مساوی نیستند و تنها پیامبر برتر هستند و از میان این پنج پیامبر نیز پیامبر گرامی اسلام از همه برتر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که خداوند متعال اگر بخواهد به این معلم نمونه بشریت که افضل انبیاء است چیزی بدهد که با خدایی خدا نیز سازگاری داشته باشد و پیامبر نیز از داشتن آن بی بهره باشد، تنها کوثر است که دردانه الهی بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که خدای متعال به برترین انسان روی زمین که از ابتدا تا انتهای خلقت دیگر نخواهد آمد، حضرت فاطمه(س) را هدیه داده است، بیان داشت: در سراسر قرآن اگر بنگریم خداوند متعال می فرمایند کل دنیا قلیل است اما فاطمه 18 ساله خیر کثیر است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که حضرت فاطمه(س) در عین داشتن سن کم اما خیر کثیر هستند، افزود: امروز ما هر گونه معارفی که داریم به برکت حضرت فاطمه(س) است و اگر ایشان نبود نبوت ادامه پیدا نمی کرد و ولایت استمرار نمی یافت.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری فاطمه را معمای ناشنامه بشری معرفی کردند، افزود: این که قرآن می فرماید کل دنیا قلیل است اما فاطمه (س) خیر کثیر است نشان دهنده عظمت و جایگاه والای ایشان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود وجود خیرین برای دیگر برنامه های فرهنگی، علمی و آموزشی را نیاز دانست و در عین حال نیز تأکید کرد: باید در انجام کار خیر اولویت ها را نسنجیم و امروز اولویت باید برای گسترش کلام احسن باشد.

وی با تاکيد بر اين که مفاهيم قرآن بايد در همه ابعاد جامعه گسترش داده شود، افزود: قرآن تضمين کننده سعادت فردي، اجتماعي، دنيوي و اخروي است و در برانگيختن انديشه ها به سمت توليد علم و دانش نقش بسزايي ايفا کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که قرآن کتاب هدايت و بهترين راه رسيدن به سعادت و جاودانگي است، گفت: ترويج فرهنگ قرآني و توسعه فعاليت هاي قرآني در کشور بايد با هدف ارتقاء سطح آموزش به نسل جوان انجام گيرد.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين كه چراغ‌هاي هدايت قرآن، عقل و اهل بيت(ع) هستند كه مهم‌تر از همه قرآن كريم است، خاطرنشان کرد: قرآن كريم نوري است كه هرچه بيشتر از آن بهره بگيريم با سرعت بيشتر به هدف اصلي خلقت بشر كه همان خداست مي‌رسيم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که قرآن معجزه جاوید و عامل سعادت و تعالی بشریت است، تصریح کرد: قرآن معجزه خداوند متعال برای همه بشریت است که از هر گونه تحریف به دور است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که باید معارف قرآن کریم و معانی آن مورد  توجه همه بخش های جامعه به ویژه نسل جوان قرار گیرد، بیان داشت: امروز باید از همه ظرفیت ها در جهت شناساندن این معجزه ارزشمند الهی به جامعه جهانی تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز يکي از وظايف اصلي همه مسؤولان توسعه فعاليت هاي قرآني و آموزه هاي ديني در نسل جوان و جامعه است، تصریح کرد: بسترهای جامعه برای گسترش مبانی دینی و قرآنی در همه بخش های جامعه فراهم است و مسؤولان باید از این فرصت مناسب به خوبی بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha