پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که اساس نامه صندوق توسعه منابع پایدار برای حفظ عزت و استقلال حوزه به تصویب رسید گفت: از مصوبات شورای عالی حوزه سیاست گذاری راهبردی برای حفظ روحیه انقلابی حوزویان است که انقلابی ماندن حوزه و حوزویان از مسائل مهمی بود که رهبر انقلاب در مورد آن سخن گفته و براهمیت آن تأکید فراوان داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب امروز در اجلاسیه مدیران مدارس عملیه کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد،گفت:شورای عالی حوزه در طی 22 ماه گذشته نزدیک به 150 مصوبه داشته که مهمترین آن تصویب راهبردی اجرای آیین نامه کلان، تصویب کلیات رشته های تخصصی حوزه های علمیه، بار خورد گیری و اصلاح مصوبات گذشته، تصویب سند چشم انداز حوزه علمیه خواهران و نظامات جامع حوزه هایی علمیه و ضوابط ساختاری مرکز مدیریت بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی افزود: از دیگر مصوبات در شورای عالی حوزه سیاست گذاری راهبردی برای حفظ روحیه انقلابی حوزویان بوده است. مسئله انقلابی ماندن حوزه و حوزویان  از مسائل مهمی بود که رهبر انقلاب در مورد آن سخن گفته و  براهمیت آن تأکید فراوان داشتند.

وی عنوان کرد: از مصوبات دیگر در شورای عالی حوزه، 12 نظام جامع است که دارای کارکردهای مختلف می باشد و  این  کارکردها برخی در ارتباط با مأموریت حوزه بوده و از جمله می توان به آموزش، برنامه ریزی، پژوهش، امور صیانتی، منابع پایدار،منابع جامع سیاسی و اجتماعی و منابع انسانی، تهذیب، امور طلاب و دانش آموختگان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب  گفت: برخی از نظام ها بعد از سفر رهبر انقلاب در شورای عالی کلید خورد، ولی در سال گذشته برای سرعت بخشی به کارها، جلسات فشرده ای با حضور اعضی شواری عالی در کارگروه های تخصصی برگزار شد که از جمله آن تصویب آیین نامه کلان مانند آیین نامه آزمون شفاهی و اساس نامه صندوق توسعه منابع پایدار برای حفظ عزت و استقلال حوزه بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه افزود: مسئله دیگر بررسی و پاسخ به نیازهای نوپدید است. اعضای شورا دراین  مدت 12 سفر به مدارس علمیه استانها داشته اند و در جریان مشکلات و کمبودها و نقد و نظرات قرار گرفته اند و بعد از بررسی نقد و نظرات، در اقدامی دیگر مشکلات پرتکرار را جدا و این مشکلات را وارد جلسات شورای کرده و برای رفع آن کارگروه هایی تشکیل دادند و توانستند برای آن راهکارهایی هم تصویب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: از دیگر مصوبه ها کلیات برنامه درسی رشته های تخصصی حوزه مانند برنامه آموزشی سطح 1 ویژه استعداداهای برتر و فارغ التحصلان دانشگاهی، کلیات برنامه درسی سطح 3 رشته فلسفه اسلامی، مدیریت اسلامی، حدیث و مطالعات نهج البلاغه، کلیات برنامه درسی سطح 4 در رشته های تربیت اخلاق و تاریخ و سیره پیامبر(ص) بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه افزود: بازخوردلنگرگیری مصوبات قبلی واصلاح آن برای حفظ و پویایی مصوبات از جمله مسائلی است که در شورای عالی صورت می گیرد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha