جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت تلاش عملی برای عمل به منویات رهبری در خصوص حمایت ازکالای ایرانی، رسیدن به این نتیجه را نیازمند کار عملی دانست نه اینکه با نصب چند بنر تنها به لفظ ها و مدعیات بسنده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس، گفت: رهبر انقلاب شعار امسال را در راستای شعارهای سالهای گذشته مطرح کردند که همانا شعار حمایت از کالای ایرانی است؛ اگر جوانان و کارآفرینان و کارگران ما دست به دست هم بدهند و شما مردم نیز همراهی کنیم می توانیم کارخانه هایی که تعطیل شدند و جوانانی که بیکار شدند را احیا کنیم.

وی افزود: در این زمینه دو شرط را باید رعایت کنیم؛ اول اینکه کالاهای ایرانی توان رقابت با کالای خارجی را داشته باشند؛ مردم ما انگیزه استفاده از کالای ایرانی را دارند ولی باید کیفیت کالای ایرانی را با نظارت مسئولان ارتقا داد؛ به صرف اینکه همه فقط به جمله حمایت از کالای ایرانی و زدن بنر اقدام کنند، کارها دست نمی شود بلکه باید اقدامی عملی انجام داد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حرم رضوی گفت: بررسی کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی و اصول بنیادین انقلاب، استقلال، آزادی و شعارهای مردم سالاری و اعتماد به نفس و خودباوری و عدالت و تحقق احکام دین و شریعت مواردی بود که توسط رهبری بیان شد.

معاون جامعه مدرسین عنوان کرد: ملت ما پای شعار استقلال وآزادی و مردم سالاری و خودباوری ایستاده است؛ اکنون وارد سال چهلم انقلاب می شویم و در این سالها فراز و فرودهای زیادی را مشاهده کرده ایم.

وی با اشاره به موانع توسعه کشور گفت: اولین مانع آن است که عده ای چه در دولت ها و چه در مردم، ظرفیت های کشور را باور نکرده اند؛ زمانی که مجموعه ای به ظرفیت های خود باور نداشته باشند به دیگران توجه می کند؛ باید جوانان خوش فکر خود را باور کنیم و منتظر نسخه بیگانه نباشیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: ژاپن و برخی کشورهای دیگر از بین رفتند ولی با کار و تلاش امروز حرف اول را می زنند، زیرا کسالت و تنبلی راکنار گذاشتند و تنها به کار و فعالیت اندیشیدند.

وی گفت: رهبری بیان کردند که عده ای دچار قبیله گرایی و نگاه سیاسی می شوند که این مشکل نیز از موانع جدی کشور است؛ زمانی که پای پیشرفت کشور به میان می آید باید قبیله بازی را کنار بگذاریم.

وی افزود: باید عزم مسئولان و مردم ما برای مبارزه با فساد جزم شود؛ مشکل دیگر، سبک زندگی مردم است که این سبک امروزی آرمان دینی ما را حکایت نمی کند؛ اگر این سبک زندگی بازگردد به قول رهبری مشکل حل نشدنی در کشور نداریم؛ دشمن به رغم تمام تلاش ها نمی تواند با این ملت آزاده و بااراده مبارزه کند.

آیت الله بوشهری خاطرنشان کرد: امروز شرایط منطقه شرایط بسیار نگران کننده ای است؛ صهیونیست ها تعداد زیادی از فلسطینیان را به خاک و خون کشیدند؛ مردم فلسطین برای آرمان های خود جان فدا کردند ولی آنچه برای آنها جای نگرانی دارد سخنان برخی از سران کشورهای عربی است زیرا رسما اعلام کرده اند که اسراییل حق دارد در سرزمین آنها حضور داشته باشد؛ روزنامه صیهونیستی تیتری زد و بیان کرد که این سخن را هیچ رهبر عربی بیان کرده است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: وی چند هفته در آمریکا مانده و با مذاکره با لابی های صهیونستی دیدار کرده تا بگوید که ایران دشمن مشترک عربستان و اسراییل است؛ چرا این جملات باید از سوی وی که روزگاری کشورش خود را حامی ملت فلسطین معرفی می کرد چنین سخنی بگوید؛ امروز نیز منتظر مدد الهی برای حل این مشکلات هستیم.

وی با تقدیر از فعالان و خدمت رسانان ایام نوروز در کشور گفت: امیدواریم پس از تعطیلات کارهای کشور با جدیت دنبال شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شهادت حضرت کاظم(ع) گفت: امام هفتم در سن 55 سالگی توسط هارون به شهادت رسید؛ ائمه ما بلااستثنا در جامعه خود تغییرات شگرفی ایجاد کردند؛ دشمنان اهل بیت(ع) همیشه سعی می کردند که مردم رااز اهل بیت جدا کنند ولی تفاوت کسی که سعی می کنند که با شمشیر بر مردم استیلا یایبند با کسی که محبوب دلهای مردم است از زمین تا به آسمان است.

وی افزود: امام کاظم(ع) فرمودند که نکند دست به گناهانی بزنید که در جامعه شما سابقه نداشته که این کار بلاها را نازل می کند؛ اگر این گناهان انجام شود بلاهای جدیدی بر مردم وارد می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهر مظلومه اش گفت: آثار ایشان امروز موجب افتخار جهان اسلام است؛ ایشان به شاگردان خود می گفتند که در امام راحل ذوب شوید؛ ایشان برای خود شان و شائونی قائل نبود و منتظر بود که نظر امام را دریافت کند.

امام جمعه قم در خطبه اول گفت: انسان‎هایی که بنده خدا هستند عزیز واقعی هستند زیرا عزت واقعی نیز نزد خدا است؛ بی نیازی از مردم و داشتن روحیه استقلال از عوامل عزت زا است؛ کسانی که در مال مردم طمع دارند به عزت نمی رسند.

وی اظهارکرد: صدق و راستگویی از عوامل مهم عزت زا است؛ در این عرصه مردم و مسئولین باید به این امر توجه داشته باشند زیرا اگر مردم آثار صدق و راستی را در گفتار آنها دیدند قطعا موجب جلب اعتماد مردم خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جامعه همدل، هماهنگ و همراه و متحد، عزت مند است؛ جامعه ای که در آن تشتت و اتحاد وجود ندارد عزت خود را از دست خواهد داد؛ در روایات بیان شده است که جماعت ،مایه ریزش فیض و برکات الهی است؛ در جامعه اسلامی همه باید با هم متحد باشند و تابع امر رهبری باشند.

وی گفت: داشتن روحیه جهاد و شهادت طلبی از دیگر عوامل عزت زا است؛ حضرت زهرا(س) بیان کردند که خداوند جهاد را مایه عزت برای اسلام قرارداد؛ کشور ما امروز به خاطر از جان گذشتی و جهادگران و شهدای گرانقدر انقلاب دارای عزت در جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha