دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس سازمان حمایت از ادیان سوئد در دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ دانشگاه ادیان و مذاهب شامگاه روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۹۷ میزبان رئیس سازمان حمایت از ادیان سوئد و هیئت همراهش بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، رئیس سازمان حمایت از ادیان سوئد و هیئت همراهش در سفری به قم و دیدار از مراکز علمی و دانشگاهی این شهر در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافت و با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.
آقای "اوکه" که به همراه معاون خود آقای استوکمان و همچنین حیدر ابراهیم رئیس اتحادیه شیعیان سوئد در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافته بود در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دانشگاه از نزدیک در جریان حوزه کاری و سابقه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب قرار گرفت.
در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب ضمن خوشامدگویی به میهمانان سوئدی به معرفی کوتاهی از اهداف تأسیس و زمینه فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در این دیدار با اشاره به این‌که دانشگاه ادیان در نوع خود کم‌نظیر است، از وحدت اهداف دو طرف گفت و خطاب به آقای اوکه اظهار داشت: کار ما و شما در یک راستاست و آن ایجاد همدلی میان مردم جهان از ادیان گوناگون در این وضعیت آشوب و درگیری‌ها است.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین در پاسخ به سؤال آقای اوکه درباره وضعیت اقلیت‌ها در ایران از زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران گفت و این‌که در شهرهایی چون یزد و اصفهان در طول سال‌ها مسلمانان در کنار زرتشتیان و ارامنه بدون مشکل زندگی می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب صرفاً در تحصیلات تکمیلی فعالیت می‌کند از جذب دانشجوی دکترای پژوهش محور و همچنین دوره‌های کوتاه‌مدت بین‌المللی شیعه شناسی در این دانشگاه گفت و به آقای اوکه رئیس سازمان حمایت از ادیان سوئد پیشنهاد کرد کارکنانش برای آشنایی با ادیان و تشیع در این دوره‌ها شرکت کنند.
ایشان در پایان راهکار حقیقی نزدیک کردن پیروان ادیان در جهان را همکاری و رابطه عملی و فعالانه به‌جای نشست‌ها و دیدارهای تشریفاتی و مقطعی خواند و بر عملی شدن این همکاری‌ها تأکید کرد.
آقای اوکه رئیس سازمان حمایت از ادیان سوئد نیز در این دیدار گفت که مسئولان حکومتی در سوئد دریافته‌اند که برای پیشرفت کشور ایجاد همزیستی میان پیروان ادیان گوناگون در سوئد ضروری است و سازمان متبوعش در همین راستا فعالیت می‌کند.
وی همچنین با اشاره به وجود اقلیت‌های بزرگ ایرانی و عرب مسلمان در سوئد هدف از این سفر را آشنایی بیشتر با جامعه مبدأ مسلمانان و همچنین نحوه تعامل آنان با اقلیت‌ها به‌منظور بهره‌برداری از این تجربیات در کمک به همزیستی این جمعیت‌ها در کشور متبوعش اعلام کرد.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha