جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ باید دشمنان اسلام را به خوبی شناخت و در مقابل آنان جنگ و جهاد کرد و غیر از این نیز راهی ندارد چرا که با نشان دادن ضعف و سستی در مقابل آنان نتیجه ای جز ذلت و شکست نصیب مسلمین نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از روسا و اساتید دانشگاه های اندونزی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، به تبیین اصول مهم حفظ عزت و اقتدار مسلمین در کلام پیامبر پرداختند و گفتند: اگر به این اصولی که نبی مکرم اسلام(ص) بیان فرموده اند عمل کنیم بار دیگر دنیای اسلام به عزت و جایگاه حقیقی خود برمی گردد.

ایشان در تبیین اصل اول گفتند: ایمان و عقیده اصل اول و اساسی حفظ عزت و افتخار است و قرآن کریم نیز به خوبی به این اصل مهم اشاره می کند و تاکید دارد که ما مسلمین با دلیل و برهان از ایمان و اعتقادات خود در برابر دشمنان دفاع کنیم.

*در 80جای قرآن کریم از علم و عالم تجلیل شده است

معظم له خاطر نشان ساختند: اصل دوم علم و دانش است چرا که اسلام به مسئله علم و دانش اهمیت زیادی داده است  و در 80جای قرآن کریم از علم و عالم تجلیل شده است.

*ریشه همه علوم از قرآن کریم و اسلام است

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: باید دید که دانشگاه های اندونزی چقدر به تاریخ علوم توجه دارد چرا که اگر تاریخ علوم به دقت مطالعه شود خواهیم دید که ریشه همه علوم از قرآن کریم و اسلام است.

*احتلاف و دودستگی حربه همیشگی دشمنان اسلام

حضرت آیت الله نوری همدانی در تشریح اصل بعدی گفتند: وحدت و انسجام بین مسلمین اصل بعدی است چرا که دشمنان اسلام و انقلاب در طول تاریخ سعی کرده اند با ایجاد اختلاف و دو دستگی بر مسلمین حکومت کنند و از جایگاه عزت وافتخار خود دور کنند.

ایشان افزودند: اگر اتحاد و همبستگی بین مسلمین بود الان قدس شریف آنگونه نبود که مسلمانان فلسطینی بین دشمنان محاصره شوند.

*دلیل همه مشکلات دنیای اسلام تفرقه و نبود وحدت است

این مرجع تقلید ابراز داشتند: امروزه آمریکا، صهیونیست ها، فرانسه، آلمان، انگلیس و سایر مستکبرین عالم با هم متحد شده اند تا با ایجاد داعش و فرقه های انحرافی اسلام ناب را تضعیف کنند و دلیل همه این مشکلات این است که ما متحد نیستیم.

*در مقابل دشمنان راهی جز جهاد نداریم

معظم له اصل مبارزه و جهاد علیه دشمنان اسلام را مهم دانشتند و گفتند: باید دشمنان اسلام را به خوبی شناخت و در مقابل آنان جنگ و جهاد کرد و غیر از این نیز راهی ندارد چرا که با نشان دادن ضعف و سستی در مقابل آنان نتیجه ای جز ذلت و شکست نصیب مسلمین نخواهد شد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha