شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: نکوداشت بزرگان حوزه همچون مرحوم صاحب جواهر، بی شک برکات علمی و معنوی بسیاری به همراه دارد.

آیت الله محمد مهدی شب زنده دار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسم نکوداشت صاحب جواهر با عنوان"عیار فقاهت" اظهار داشت: بر اساس حدیث شریف ، وقتی نام بزرگان بُرده می شود، خدای متعال برکات خود را بر جامعه نازل می کند و از این حیث، بی شک برگزاری چنین مراسم ها و نکوداشت هایی ، برکات فراوانی برای ما به همراه دارد.

وی افزود: سیره و روش بزرگان و دقت های علمی و مجاهدت های فراوان در کنار فضایل معنوی و اخلاقی آن ها ، همه اش برای ما الگوست به خصوص برای نسل های جوان حوزه که از این اسوه های علم و اخلاق ، درس بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: چهره هایی که ازنظر علمی، اخلاقی و معنوی ، شاخصه ها و برجستگی های خاصی داشته اند، در حقیقت نمونه های عملی هستند که اگر به خوبی معرفی شده و آثارشان در جامعه تبیین شود، قطعاً می تواند سرمشق برای دیگران باشد.

وی اضافه کرد: مواضع و دیدگاه های علمی این بزرگان از سویی نیاز به توضیح و تشریح بیشتری دارد که قطعاً یکی از فواید این همایش ها ونکوداشت ها همین مساله است به خصوص درباره مرحوم محقق نجفی ، صاحب جواهرالکلام که حقیقتا حوزه ما مدیون مجاهدت علمی این بزرگوار است.

آیت الله شب زنده دار در خاتمه بیان داشت: به هر صورت زنده نگاه داشتن نام و یاد این بزرگان ، دارای ارزش بسیاری است و تقدیرگذاری از آنهاست  و این رویکرد همانا برگرفته از سیره قرآن کریم و روش اهل بیت(ع) است که ما نام بزرگان را همواره در جامعه اسلامی و شیعی زنده نگاه داریم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha