سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ابراهیمی ترکمان

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با کوستاس قارووقلوو، گفت: اشتراکات فراوان فرهنگی ملت‌های ایران و یونان عامل پیوند روابط دو کشور است.

به گزارش سرویس بین المل خبرگزاری «حوزه» ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نخستین روز از سفر خود به یونان، با کوستاس قارووقلوو، وزیر امور دینی این کشور دیدار و در باره روابط فرهنگی و دینی بین دو ملت، گفت‌وگو کرد.

ابراهيمي‌تركمان در سخنانی، ضمن اشاره به آشنایی خود با بزرگان علم و ادب یونان، اشتراکات فراوان فرهنگی ملت‌های ایران و یونان را عامل پیوند روابط ملت‌های دو کشور دانست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه نیازمند گفت‌وگو برای فهم بهتر یکدیگر هستیم، گفت: اميدوارم با عنایت به حُسن روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران ‏و یونان، شاهد گسترش روزافزون روابط فرهنگي دو کشور باشيم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به برگزاری هفتمین دور گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس افزود: حضور شما به عنوان وزیر امور دینی یونان در این دور از گفت‌وگوها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: با برگزاری گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس می‌توانیم با حفظ مذهب و دین، به اشتراکات واحدی برسیم.

وی با اذعان اینکه تاکنون گفت‌وگوهای مختلفی بین دو کشور داشته‌ایم، ابراز اميدواري كرد كه برگزاري دور هفتم اين گفت‌وگوها به افزايش درك متقابل طرف‌هاي گفت‌وگو از همديگر منجر شود و نتايج خوبي را در تصميم‌گيري‌هاي مشترك آينده رقم بزند.

ابراهيمي‌تركمان ضمن ارایه پیشنهاد برگزاری دور بعدی این گفت‌وگوها در تهران، بر امضای برنامه مبادلات فرهنگی تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جوانان اروپا و امریکای شمالی، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نامه مهمی خطاب به جوانان در اروپا و امریکای شمالی مرقوم کردند. در این نامه اشاره فرمودند که جوانان در غرب به تعالیم اصلی اسلام بازگردند.

ایران پیام آور صلح و دوستی است

کوستاس قارووقلوو، وزیر امور دینی یونان نیز در ادامه این دیدار، از روابط خوب و حسنه در سطوح فرهنگي بین دو ملت ایران و یونان به نیکی یاد کرد.

وی با اذعان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح و دوستی بوده است، گفت: هرچه گفت‌وگوي بين ايران و یونان به ويژه ميان نخبگان دو كشور بيشتر شود، نتايج خوبي در زمينه همكاري‌ها حاصل خواهد شد.

ابراهیمی‌ترکمان که به منظور شرکت در دور هفتم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس به یونان سفر کرده است، علاوه بر دیدارهای رسمی با وزیر فرهنگ و امور دینی و وزیر آموزش و امور مذهبی این کشور و عالیجناب ایروتیموس دوم، اسقف اعظم یونان از مراکز علمی و فرهنگی این کشور به ویژه از مجموعه کلیسای اسقف اعظم، بازدید خواهد داشت.

هفتمین دور گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس طی روزهای 6، 7 و 8 اردیبهشت‌ماه با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با ارايه مقاله توسط شرکت‌کنندگان هیأت ایرانی و یونانی با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر ولس برگزار می‌شود.

در این دور از گفت‌وگوها، اساتید و علمای دانشگاه‌ها و حوزه و کارشناسان فرهنگی حضور خواهند داشت. تاریخ و نزدیکی مستمر روابط اسلام و مسحیت ارتدوکس، چشمانداز گفتوگوها، تحقیقات متون مقدس از موضوعات مورد بررسی در این دور از گفت‌وگوها است.

همچنین، در راستای توسعه روابط فرهنگی و اجرایی شدن تفاهمات فرهنگی بین دو کشور، نمایشگاه خوشنویسی دوران ایران و اسلام با حضور ابراهیمی‌ترکمان برپا می‌ٌشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha