جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار اسقف اعظم کلیسای ارتدکس قازان و تاتارستان روسیه با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ اسقف فیوفان گفت: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که غربی ها به سردمداری آمریکا در حال نابودی معنویت هستند و برای اینکه به این هدف برسند از همه رسانه ها و ابزار تبلیغاتی خود استفاده می کنند و با شعار های زیبایی مانند دموکراسی بشر را منحرف می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آقای پولیت فیوفان اسقف اعظم ارتدکس قازان و تاتارستان روسیه،عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، گفت: من ابتدا سلام گرم رهبر ارتدکس های روسیه جناب آقای پاتریا کریل را خدمت شما ابلاغ می کنم. برای ما افتخار بزرگی است که با شما دیدار داشته باشیم و می دانیم که شما از بزرگترین مراجع تشیع هستید.

وی افزود:وقتی که شما وارد شدید من احساس کردم یکی از پیامبران الهی وارد شده است و این تجربه عجیبی بود. ما پیش از اینکه به اینجا بیاییم زیارتگاه حضرت معصومه (س) را دیدیم و برایمان تعجب آور بود که مورد توجه عمده مردم قرار گرفتیم و این مسئله برایمان جالب بود و فضای معنوی آن مکان، همچنین دیدار شما باعث شد دریابیم که در چه شهری حضور داریم.

اسقف اعظم ارتدکس با تقبیح روش غربی ها در برنامه ریزی برای زندگی بشر بیان داشت: هم نشینی با شما ما را در مورد اینکه فقط معنویت می تواند انسان را به اعتلا برساند و به همه مشکلات بشر فائق آید مطمئن کرد.

وی گفت: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که غربی ها به سردمداری آمریکا در حال نابودی معنویت هستند و برای اینکه به این هدف برسند از همه رسانه ها و ابزار تبلیغاتی خود استفاده می کنند و آنچه که مد نظر دارند این است که انسان را محور هستی معرفی کنند و با شعار های زیبایی مانند دموکراسی بشر را منحرف نمایند.

فیو فان در ادامه صحبت های خود با اشاره به لزوم وحدت و نزدیکی اسلام و مسیحیت در جهت مقابله با دشمنان معنویت خاطرنشان کرد: ما امروز اسلام و مسیحیت را در کنار هم مشاهده می کنیم و می بینیم که این دو دین الهی به همراه هم در مقابل کمونیست قد علم کرده اند و تاکید من بر این است که جهان غرب در حال جدا کردن بشریت و معنویت از یکدیگر هستند آن هم به این دلیل که بتوانند بشر امروز را تابع خود نمایند.

اسقف اعظم کلیسای تاتارستان با بیان اینکه اسلام و تروریسم هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند افز:ود ما در یکی از شهر ها شاهد بودیم که تروریست ها 400 کودک را کشته بودند؛ زمانی که به تروریست ها اعتراض کردم گفتند تو را نیز خواهیم کشت. آنها الله اکبر می گفتند؛ اما به نظر من هیچ اعتقادی به هیچ دینی نداشتند. متاسفانه ضربه ای که تروریست ها به اسلام زدند را هیچ ضددینی نمی توانست بزند.

فیوفان در ادامه هم زیستی و زندگی مسلمانان و مسیحیان منطقه تاتارستان را مسالمت آمیز توصیف نمود و گفت: نسبت جمعیت مسلمانان و مسیحیان در این منطقه بطور مساوی است و ما هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم.

وی افزود: برای شما و ما سلاح بسیار مهمی به نام معنویت وجود دارد و دیگران از این سلاح بهره ای نبرده اند. مهمترین قدرت ما هم خداوند متعال است و خدا ما را در راه پیروزی بر دشمنان معنویت یاری خواهد نمود.

وی در پایان با تشکر از میزبانی حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: از شما تشکر می کنم که چنین موقعیتی را برای دیدار فراهم نمودید و اگر در رسانه ها به این دیدار نپردازند و تصاویر این جلسه منتشر نشود، هیچ کس باور نمی کند که ما چه نشست صمیمی با یکدیگر داشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha