دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

حوزه/ مدیر غرفه بوستان کتاب از عرضه ۷۰ عنوان کتاب چاپ نخست در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به همت این انتشارات خبر داد.

نادر یزدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما امسال در نمایشگاه کتاب تهران، 1200 عنوان کتاب عرضه کرده ایم که از این تعداد حدود 200 عنوان کتاب بازچاپ است و 70 کتاب نیز چاپ اول می باشد که این ها مربوط به سال 96 و اوایل امسال است.

وی همچنین با اشاره به استقبال نسبتاً کمرنگ مردم از این دوره از نمایشگاه گفت: بنده به شخصه در دوره های مختلف نمایشگاه حضور داشته ام اما در طول این سال ها نمایشگاه بین المللی کتاب را به این خلوتی ندیده بودم که شاید در این خصوص عواملی چون جابجایی و تغییرات زیاد مکان نمایشگاه ، مشکلات اقتصادی و قدرت خرید پایین مردم دخیل بوده باشد.

مدیر غرفه بوستان کتاب افزود: از سویی در سال های قبل ، بسیاری از نهادهای فرهنگی در سراسر کشور ، اقدام به خریداری کتاب می کردند اما در حال حاضر به خاطر مشکلات مربوط به کاهش بودجه، این مساله افت زیادی داشته و طبعاً ناشران بخشی از فروششان کاهش محسوسی داشته است.

یزدانی خاطرنشان کرد: با همه این مسایل بنده معتقدم که مردم و خانواده ها علاقه مند به مباحث مربوط به سبک زندگی هستند اما کتب دینی متاسفانه کمتر توانسته با سبک و سیاق جدید و امروزی خود را تطبیق دهد و لذا توجه به اصل به روز رسانی و ارایه محتوای جذاب از رموز موفقیت در این عرصه است.

وی گفت: از سوی دیگر باید شرایط و اقتضائات نسل جدید را به درستی شناخت و بر اساس آن به تولید محتوا مبادرت کرد، ضمن آن که به هر حال طرح جلد کتاب و صفحه آرایی و زیبایی های بصری نیز در تشویق مخاطب به خرید و تهیه کتاب بسیار موثر است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha