سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 تصاویر/ کارگاه «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» در حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران

حوزه/ چهارمین کارگاه از سلسله کارگاه های «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» با همکاری مشترک مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و خبرگزاری رسمی حوزه، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ازگل تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، چهارمین کارگاه از سلسله کارگاه های «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» با عنوان «جریان شناسی رسانه ای» با همکاری مشترک مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و خبرگزاری رسمی حوزه، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ازگل تهران برگزار شد.

حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری رسمی حوزه، در این کارگاه آموزشی، با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در دنیای امروز، گفت: بدون شک رسانه تاثیرگذارترین و قدرتمندترین ابزار در تحولات داخلی، منطقه ای و جهانی است و نمی توان و نباید از تاثیرگذاری آن غافل بود.

سردبیر خبرگزاری حوزه به تاثیر رسانه در جنگ 33 روزه لبنان با رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در جنگ 33 روزه حزب الله با رژیم غاصب اشغالگر قدس، شبکه المنار یکی از اولین مراکزی بود که مورد هدف صهیونیست ها قرار گرفت.

«لولاالمنار لضاع الانتصار» جمله کلیدی سیدحسن نصرالله

وی در ادامه افزود: پس از پیروزی غرور آفرین رزمندگان دلیر حزب الله در جنگ 33 روزه، سید حسن نصرالله در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران المنار، به نقش مهم این رسانه در پیروزی حزب الله اشاره کرد و گفت «لولاالمنار لضاع الانتصار» یعنی اگر المنار نبود پیروزی ضایع می شد. این جمله کلیدی نشان می دهد رسانه از اثرگذاری بسیار بالایی در تحولات میدانی و بین المللی برخوردار است.

سردبیر خبرگزاری حوزه همچنین بر ضرورت کادر سازی رسانه ای برای جبهه انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: خبرگزاری حوزه در سه سطح قم، استان ها و بین الملل به کادر سازی رسانه ای خواهد پرداخت.

صدرایی عارف با تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب با جریان های رسانه ای کشوری و بین المللی، تصریح کرد: طلاب جوان در آینده به عنوان مبلغان دین ایفای نقش خواهند کرد، لذا باید شناخت لازم را از جریان های رسانه ای و مسائل روز داشته باشند و روحانیت نیز علاوه بر آشنایی با فضای رسانه ای، از این ابزار به خوبی استفاده کند.

سردبیر خبرگزاری حوزه همچنین با تحلیل «جریان شناسی رسانه ای»، به تشریح پیشینه و پشتوانه فکری این جریان ها پرداخت و بر ضرورت آشنایی طلاب و روحانیون با این جریان ها تاکید کرد.

تربیت طلبه خبرنگار

 علی علیزاده، دبیر استان های خبرگزاری حوزه نیز در این کارگاه، با تاکید بر ضرورت ارتقاء سواد رسانه ای طلاب، گفت: با توجه به سرعت تحولات جهانی و گستردگی روزافزون دنیای ارتباطات، طلاب و روحانیون در شرایط کنونی، برای انجام رسالت ها و ماموریت های خود باید با شناخت و آگاهی کامل، از رسانه به عنوان تاثیرگذارترین ابزار، بهره برداری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با تشریح تاریخچه تاسیس خبرگزاری حوزه، به معرفی این رسانه پرداخت و گفت: خبرگزاری حوزه علاوه بر پوشش رویدادهای حوزوی در اقصی نقاط کشور و عرصه بین الملل، نقش محوری در اطلاع رسانی فراگیر کارکردها و خروجی های فاخر حوزه های علمیه تشیع و نهاد روحانیت دارد.

دبیر استان ها خبرگزاری حوزه همچنین با اشاره به رویکرد رسانه رسمی حوزه به تربیت طلبه خبرنگار و کادر سازی رسانه ای، خاطرنشان کرد: خبرگزاری حوزه در گام اول برای تحقق شعار «هرمدرسه یک طلبه خبرنگار» برنامه ریزی های لازم را انجام داده و در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام 313/3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha