جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: اگر توانستیم پیام درست دین را به درستی به جامعه منتقل کنیم خواهیم توانست به عنوان الگوی امت ساز برنامه ای تمدن ساز و بر اساس فطرت مردم به آنان ارائه بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، در آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مهارت های رسانه ای که در محل مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) برگزار شد، با تقدیر از حمایت های مدیریت حوزه علمیه تهران در برگزاری دوره آموزشی رسانه برای طلاب تهرانی، اظهار داشت: برگزاری دوره رسانه ای (خبرنویسی و روزنامه نگاری) در حوزه های علمیه و این که طلبه ها رسما در کلاس های رسانه ای شرکت کنند، برای ما شبیه یک رویا و آرزو بود و چنانچه حمایت های حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق نبود، این دوره برگزار نمی شد.

مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: بنده در همه طلاب و روحانیان عزیزی که هم اکنون در دوره رسانه شرکت کرده اند، الگویی از امت سازی را می بینم و این اغراق و آرزو نیست بلکه یک رسالت و شان و وظیفه ما است.

وی افزود: یک طلبه اگر بخواهد به عنوان یک الگوی امت ساز رفتار کند چه کاری را باید انجام دهد؟! باید بتواند کاری بکند که مردم مطابق پلن و برنامه او رفتار کند.

حجت الاسلام والمسلمین برته خاطرنشان کرد: طلاب در واقع نبی مبعوثی هستند که رسالت تربیت امت را بر عهده گرفته اند، بنابراین باید برنامه ای ارائه بدهید تا مردم رفتارهایشان را بر اساس معیارهای شما انجام بدهند؛ وقتی به برنامه انبیاء در هدایت مردم نگاه می کنیم می بینیم آنها روی محتوای باطنی انسان ها یعنی فطرت کار می کردند.

وی افزود: راه ارتباط با فطرت مردم و اثرگذاری بر آن، فقط قول لین است. سراغ نمرود و فرعون و عرب جاهلیت هم که می رود ماموریت دارد با قول لین آنان را به توحید دعوت کند.

مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه کشور در پایان با تاکید بر انتقال درست پیام به مردم، گفت: اگر توانستیم پیام درست دین را به درستی به جامعه منتقل کنیم خواهیم توانست به عنوان الگوی امت ساز برنامه ای تمدن ساز و بر اساس فطرت مردم به آنان ارائه بدهیم. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha