پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اختتامیه دوره خبرنگاری طلاب تهران

حوزه/ علیزاده فرد با اشاره به ضرورت ورود طلاب به فضای رسانه ای، گفت: شاید یکی از دلایل عدم ورود طلاب به فضای رسانه ای این است که هنوز اهمیت و جایگاه رسانه برای آنان تبیین نشده است، اما اگر طلبه ای به کارکردهای رسانه اشراف داشته باشد و از اهمیت و جایگاه آن مطلع شود حتما در رسالت تبلیغی خود موفق خواهد بود.

علی علیزاده فرد دبیر استان های خبرگزاری رسمی «حوزه» و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به ضرورت ورود طلاب به فضای رسانه ای، گفت: ایفای نقش روحانیت در شرایط کنونی با سال های قبل بسیار متفاوت است، یعنی عرصه ها و فضاهای جدیدی پیش روی روحانیت و مبلغین باز شده و روحانیت الزاما باید به عرصه های جدید ورود پیدا کند، زیرا رسالت ذاتی روحانیت تبلیغ و رساندن پیام دین به تشنگان معرفت الهی است.

وی افزود: مهمترین ابزاری که روحانیت می تواند به واسطه آن ورود قوی تری به عرصه های جدید تبلیغی داشته و تاثیرگذاری وسیع تبلیغی در جهان داشته باشد، رسانه است. با توجه به این شرایط نیاز است که روحانیت حتما به ابزار رسانه مسلط باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد و نقش خود را به عنوان مبلغ دین ایفا کند.

دبیر استان ها خبرگزاری رسمی حوزه تصریح کرد: اگر طلبه ای مهارت های رسانه ای را یاد بگیرد و قدرت تحلیل رسانه ای و فهم رسانه ای از رویدادهای روز داشته باشد، قاعدتاً می تواند حوزه نفوذ کلام و اثرگذاری اش را در جامعه توسعه داده و مخاطبین بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد.

مسئول برگزاری دوره آموزشی مهارت های رسانه ای با اشاره به هجمه های دشمنان علیه دین و روحانیت و ایجاد شبهات در اذهان عمومی جامعه، عنوان داشت: برای مقابله با هجمه های دشمنان علیه روحانیت باید انواع خدمات اجتماعی روحانیت از بدو تولد انسان تا بعد از مرگ او، به مردم اطلاع رسانی شود و متاسفانه تاکنون خدمات اجتماعی روحانیت به خوبی برای مردم تبیین نشده است.

علیزاده فرد ادامه داد: برای آگاهی سازی مردم از خدمات اجتماعی روحانیت ضرورت دارد حوزه و روحانیت خود را مسلح به ابزار رسانه کنند تا بتوانند در مقابل هجمه ها بایستند و به انواع شبهاتی که در جامعه ایجاد می شود پاسخ دهند، بنا بر این اگر طلبه ای سواد رسانه ای داشته باشد خواهد توانست با تحلیل درست مسائل، به شبهات روز جامعه به راحتی پاسخ دهد.

وی با اشاره به رویکرد جدید رسانه ای مدیریت حوزه های علمیه کشور، اظهار داشت: توجه به بحث رسانه در حوزه های علمیه از دوره های قبل وجود داشت و با فراهم شدن زیر ساخت های لازم حدود ۱۳ سال سال قبل خبرگزاری رسمی حوزه راه اندازی شد و الحمدلله در دوره مدیریت حضرت آیت الله اعرافی توجه به بحث رسانه در حوزه به طور جدی تر مطرح و در حال پیگیری است. بنا بر این نگاه مدیر حوزه های علمیه کشور  به رسانه و فعالیت های رسانه ای، یک نگاه پویا و به روزی است.

دبیر استان ها خبرگزاری حوزه تصریح کرد: انتقادی که مقام معظم رهبری به همه دستگاه های اجرائی داشتند، اطلاع رسانی ضعیف خدمات و کارهای ارائه شده به مردم است و تاکید فرمودند که روی بحث اطلاع رسانی کار کنید. پس معلوم است که رسانه نقش مهمی در هدایت فکری و مدیریت افکار عمومی دارد.

مسئول برگزاری دوره آموزشی مهارت های رسانه ای افزود: شاید یکی از دلایل عدم ورود طلاب به رسانه و فضای رسانه ای این باشد که هنوز اهمیت و جایگاه رسانه برای آنان تبیین نشده، اما اگر طلبه ای به کارکردهای رسانه اشراف داشته باشد و از اهمیت و جایگاه رسانه مطلع شود حتما در رسالت تبلیغی خود موفق خواهد بود.

علیزاده فرد با تاکید بر فراهم شدن بسترها و زیرساخت های برگزاری دوره های مهارت رسانه ای برای طلاب مدارس علمیه، گفت: با فراهم شدن زیرساخت ها و تبیین جایگاه رسانه برای طلاب، امیدواریم در آینده ای نزدیک کادر قوی رسانه ای در حوزه های علمیه تربیت شود. و اولین دوره مهارت رسانه ای برای طلاب تهران در همین راستا برگزار شد.

دبیر استان ها خبرگزاری رسمی حوزه در پایان افزود: اولین دوره مهارت رسانه ای با همکاری مشترک خبرگزاری رسمی حوزه و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران برگزار شد و جا دارد از نگاه جدی و کلان رسانه ای حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر محترم حوزه علمیه تهران تقدیر و تشکر نمایم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha