پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عید غدیر

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت اصفهان گفت: حضرت رسول(ص) نه تنها در روز عید غدیر، بلکه در زمان های دیگر نیز امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بودند.

حجت اسلام  سید حسین محمود آبادی، مدیر مدرسه سفیران هدایت اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، در خصوص عید غدیر، اظهار کرد: در جامعه ای که رهبرش از طرف خدا منصوب شود ظلم، بی عدالتی وجود ندارد چرا که آن رهبر به خیر و صلاح جامعه حرکت می کند.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) جانشین برحق حپیامبر(ص) است، ادامه داد: حضرت رسول(ص) نه تنها در روز عید غدیر، بلکه در زمان های دیگر نیز امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بودند. مثلا در غزوه تبوک منافقین صحبت های زیادی در مورد امام علی(ع) کردند و امام نزد پیامبر(ص) رفتند و رسول گرامی اسلام فرمودند: نگران نباش و حدیث منزلت را جاری کردند:( أنتَ مِنّى بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسى، اِلّاأنـّه لانَبىَّ بَعدى) که این حدیث، علاوه بر فضیلت امام علی(ع)، بر خلافت و امامت ایشان نیز دلالت دارد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت اصفهان در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر جانشین خود را اعلام کردند و مردم می توانستند راه سعادت را انتخاب و از امام تبعیت کنند و یا راه شقاوت را انتخاب و با امام بیعت نکنند.

وی تأکید کرد: غدیر، عید بزرگ مسلمانان است و برگزاری باشکوه آن نشان دهنده این است که ما با ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) بیعت کرده و معتقدیم ایشان جانشین نصبی پیامبر(ص) نیستند، بلکه این جانشینی از طرف خدا بوده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 1
    چرا سوالی رو که کردم جوا ب نمیدن
  • محیا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    بد نبود
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    در چه زمانی