پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: طلبه انقلابی در درجه اول باید با آرمان ها و اهداف انقلاب آشنا باشد و بتواند آن را تبلیغ کند، در غیر این صورت به درد جامعه نمی خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه تبریز، با اشاره به ویژگی های طلبه انقلابی اظهار داشت: بصیرت، آگاهی و انقلابی بودن از ویژگی های شاخص یک طلبه است، اگر این سه معیار در یک طلبه وجود داشته باشد می تواند با بصیرت و آگاهی کامل نسبت به امور خود شناخت داشته باشد و در راستای تبلیغ دین حرکت کند.

وی افزود: طلبه انقلابی در درجه اول باید با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی آشنا باشد و بتواند آن را تبلیغ کند، در غیر این صورت به درد جامعه نمی خورد؛ تعداد طلابی که امسال شرایط ورود به حوزه علمیه تبریز را کسب کرده اند 500 نفر است که امیدوارم با استفاده از رهنمود های اساتید راه خود را پیداکرده و با اتحاد و همدلی بین مردم آرامش را در جامعه حاکم کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی بر ضرورت احترام طلاب به اساتید تاکید کرد و ابراز داشت: یکی از راه های موثر برای تحصیل علوم دینی طلاب، احترام به اساتید است، نقش مربیان و اساتید در جامعه امروز بسیار ارزشمند است و  طلاب باید احترام اساتید خود را نگه دارند و با بهره گیری از اندوخته های علمی آنان، راه های حق از باطل را شناخته و در بهبود شرایط جامعه قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: علم آموزی باید برای خدا و کسب رضایت الهی باشد، اگر علم با تقوا و معنویت همراه نباشد بشریت را به چالش کشانده و به مسیرهای منحرف سوق می دهد.

امام جمعه تبریز همچنین حضور مبلغان و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه در جامعه را بسیار  ارزشمند دانست و افزود: مسئولان باید زمینه حضور مبلغان و طلاب در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تواضع در برابر مردم وا حترام به عقاید، رمز موفقیت طالب و روحانیون است، خاطرنشان کرد: تهذیب نفس و پاکیزه نگه داشتن خود در مقابل شیطان از راه کارهای عملی برای طلاب و روحانیون در راستای هدایت مردم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با مثبت ارزیابی کردن وضعیت حوزه های علمیه استان ادامه داد: وضعیت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، روز به روز رو به رشد بوده و این مساله در سایه تلاش اساتید برای آموختن علم و تربیت طلاب باسواد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha