جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آنچه یک مدیر هیئت باید بداند

حوزه/ کودکان هم در مجالس روضه‌ی امام حسین سهمی دارند. آنان در سنین کودکی با نام مبارک سیدالشهدا انس می‌گیرند. از طرفی پدران و مادران هم نه می‌توانند بدون فرزندان به مجلس روضه بیایند و نه کودکان می‌گذارند، در مجلس از مراسم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در تاریخ کربلا نقل شده که «اسلم» یکی از اصحاب سیدالشهدا(ع) تبحر خاصی در سرگرم و خوش‌حال کردن کودکان داشت.

کودکان هم در مجالس روضه‌ی امام حسین سهمی دارند. آنان در سنین کودکی با نام مبارک سیدالشهدا انس می‌گیرند. از طرفی پدران و مادران هم نه می‌توانند بدون فرزندان به مجلس روضه بیایند و نه کودکان می‌گذارند، در مجلس از مراسم استفاده کنند.

مدیر هیئت می‌تواند با همکاری بخش خواهران، فضایی را به فراخور جمعیت کودکان در کنار حسینیه تدارک ببیند که کودکان در ساعات برگزاری مراسم سرگرم شوند و از شب‌های هیئت خاطره‌ خوبی داشته باشند.

در مسیر پیاده‌روی اربعین صحنه‌ای زیبا توجهم را به خودش جلب کرد.

ماجرا از این قرار بود که مسئول موکبی در مسیر زائران پیاده امام حسین به کودکان عروسک، سربند و کیف‌های کودکانه هدیه می‌داد.

این هم یک نوع خدمت است؛ از همان‌هایی که علاقه نفسی در آن دخیل نیست.

اگر بشود هدایای متبرکی برای کودکان در نظر گرفت آن‌ها را به یکی از «عوامل مؤثر» در شرکت کردن خانواده‌هایشان در مراسمات محرم تبدیل کرده‌اید.

از حضور و شرکت کودکان در مراسم، استقبال بیشتری شود و به شیوه‌های مختلف، مانند تشکیل دسته خاص، دادن شال‌گردن یا نشان خاص دیگر، سپردن کارهای متناسب با سنّ آنان و... انگیزه‌ حضورشان را تقویت می‌کند و همواره در نظر داشته باشید که آینده برپایی مراسم محرم به دست همین کودکان خواهد بود.

 

حجت الاسلام امینی موحد

 

برای مشاهده مجموعه قسمت‌های «آنچه یک مدیر هیئت باید بداند» اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha