پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه فارس

حوزه/ در جلسه شورای آموزش حوزه علمیه استان فارس بر ضرورت تامین نیازهای اولیه مدارس و توجه به نخبه پذیری در حوزه های علمیه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت اسلام دهقان، در جلسه شورای آموزش حوزه  علمیه استان فارس، با بیان اینکه در موضوع پذیرش و گزینش نباید منفعلانه عمل کرد، گفت: رسالت حوزه علمیه نسبت به جامعه شیعی باید معرفت افزایی باشد.

مدیر مدرسه علمیه مصلی شیراز، استعدادیابی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: باید در موضوع پذیرش به سوی نخبه پذیری حرکت کرد، شاید امروز با این شرایط جامعه پذیرش طلبه سیکل مناسب نباشد.

وی با بیان اینکه آموزش ها و مهارت ها برای مدیریت ضروری است، ادامه داد: باید از همه لحاظ مدیران مدارس را تقویت کرد تا زمینه مناسب برای انجام فعالیت ها فراهم شود.

حجت الاسلام دهقان ابراز کرد: مشکلات مدارس دیده شود و اصل و اساس در مدارس بر اساس محبت و مهربانی بنا گذاشته شود.

نیازهای مدارس تامین شود

حجت الاسلام سید عیسی حسینی، مدیر مدرسه سفیران علی بن موسی الرضا(ع) نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: باید نیازهای اولیه مدارس تامین شود تا بتوانند شرایط  مطلوبی را برای طلاب فراهم کنند.

 سه رکن فعالیت مدیران مدارس

حجت الاسلام پرهیز، مدیر مدرسه علمیه مرودشت هم در این جلسه با بیان اینکه مدیران مدارس نیاز به سه رکن برای فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه باید اختیار، ابتکار و خلاقیت و اعتبار داشته باشد تا بتوانند فعالانه فعالیت خود را دنبال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha