جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس علمیه باید از ظرفیت تمام طلاب استفاده کرده و این برنامه‌ها فردمحور نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در نشست رابطان فرهنگی مدارس علمیه خراسان شمالی، با اشاره به آیه 96 سوره اعراف، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَیٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰکنْ کذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا کانُوا یکسِبُونَ» و تأکید می‌کند چنانچه مردم شهر و دیارها همه ایمان آورده و پرهیزکار می‌شدند ما درهای برکاتی از آسمان و زمین را بر روی آن‌ها می‌گشودیم ولیکن چون آیات و پیغمبران ما را تکذیب کردند ما هم آنان را سخت به کیفر کردار زشتشان رسانیدیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی و ضرورت اجرای فعالیت‌های فرهنگی کیفی، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کرده‌اند کار فرهنگی جهاد فی سبیل الله است.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه برای موفقیت یک برنامه فرهنگی سه الگو موردنیاز است، افزود: برنامه الهی، مدیر فرهنگی و الهی و خلوص نیت سه شرط موفقیت یک طرح است، اما اگر هر کدام از این سه وجه عملکرد مناسب را نداشته باشد کار فرهنگی پیش نمی‌رود، زیرا مقوله فرهنگ سلسله‌ای است، به‌گونه‌ای که اگر در یک جای آن خطا کنیم کار خراب می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئول فرهنگی مدرسه علمیه باید فرد پا به کار و همراه و هماهنگ با مدیر مدرسه بوده و در عین حال اخلاص داشته باشد؛ چراکه در فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) فرد بدون اخلاص نمی‌تواند به نتیجه لازم برسد.

حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر اینکه درزمینهٔ اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس علمیه باید از ظرفیت تمام طلاب استفاده کرده و فردمحوری نباشد، افزود: باید در مدارس علمیه برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، ورزشی و ... به‌صورت توأمان نگاه فرهنگی هم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: علما و قدمای حوزوی لفظ فرهنگ را به کار نبرده‌اند، اما زی طلبگی را مدنظر داشته و تأکید کرده‌اند که باید رفتار، گفتار، پوشش و خلق و خوی طلبه متناسب با شأن حوزه علمیه باشد.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه ضروری است درزمینهٔ شعار سال فعالیت‌های فرهنگی شایسته‌ای در مدارس علمیه انجام شود، افزود: باید به‌گونه‌ای فعالیت شود که بتوان در پایان سال نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه درزمینهٔ شعار سال دایر کرد.

وی با تأکید بر تقویت رویکرد قرآنی در برنامه‌های مدارس علمیه، اضافه کرد: نباید تنها به قرائت قرآن در بین نماز اکتفا شود بلکه لازم است قرائت و انس با قرآن در مدارس علمیه به‌صورت مستمر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha