جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه مسئول ارتباطات و بین‌الملل حوزه با مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ در جلسه مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه با مدیر حوزه علمیه خوزستان، لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ویژه خوزستان برای تبلیغ بین‌الملل، تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه، با حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان و جمعی از معاونانشان دیدار و گفتگو کرد.

نیاز مبرم به استاد زبان‌دان برای تربیت مبلغان بین‌المللی

در این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، با طرح این مسأله که در فضای تعاملات بین‌المللی، بیش از اینکه زبان انگلیسی به کارمان بیاید، زبان عربی کاربرد داشت، گفت: اساساً، توجه ویژه به زبان عربی، یک لازمه مهم در حوزه‌های علمیه بوده و استان خوزستان در این زمینه می‌تواند پشتیبانی برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور باشد.

وی، با بیان اینکه امروزه برای تربیت طلاب زبان‌دان، نیاز به استاد حائز داریم، اظهارداشت: بخش‌های زیادی از ظرفیت‌های خوزستان، با توجه به اینکه بالفعل هستند می‌توانند در تقویت اسلام در سطح بین‌الملل مؤثر و مفید باشند.

ریل‌گذاری صحیح برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل حوزه علمیه خوزستان

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه این نشست، با انتقاد از عدم اجازه فعالیت حوزه علمیه خوزستان، در عرصه تبلیغ بین‌الملل، گفت: استان خوزستان یک فرصت برای کشور است که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، نه‌تنها تاکنون بهره کافی از آن نبرده است، بلکه گاهی اوقات مانع فعالیت آزادانه ما در عرصه بین‌الملل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل حوزه علمیه خوزستان، ریل‌گذاری صحیح انجام شود، گفت: اگر این مهم اتفاق بی افتد، قطعاً حوزه علمیه خوزستان می‌تواند نیازهای روز کشورهای هم‌مرز با خود را تأمین و تأثیر بسیار شگرفی در هجمه‌های دشمنان علیه تشیع داشته باشد.

لازم به ذکر است، در انتهای این جلسه، برخی از معاونان حوزه علمیه خوزستان، به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های معاونت خویش در زمینه‌های مختلف پرداختند.

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha