پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدمت رسانی حوزه علمیه مهران از زائران حوزوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) مهران بابیان اینکه این مدرسه، هر شب میربان ۷۵۰ زائر همراه با خانواده هایشان است، خواستار حمایت مسئولان عالی حوزه از خدمت رسانی به زائران حوزوی اربعین شد.

حجت الاسلام علی گوهری، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) مهران در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، به ارائه گزارشی از فعالیت این مدرسه در ایام راهپیمایی اربعین پرداخت و گفت: حضور زائرین در راهپیمایی اربعین امسال نسبت به سالهای گذشته با شکوه تر، عظیم تر و پرشور بوده و این نوید را می دهد که این روند در سالهای بعد هم البته به شرط رفع مشکلات در ارتباط با زائرین اربعین، تداوم بیشتری داشته باشد.

وی بابیان اینکه مدیریت مدرسه علمیه مهران در راستای وظیفه ذاتی با همه امکانات به میدان آمده تا زائرین از نظر اسکان و پذیرایی هیچ مشکلی پیدا نکنند، افزود: از زمانی که راهپیمایی اربعین شکل جدی گرفت، حوزه علمیه مهران برای خدمات رسانی در زمینه اسکان، پذیرایی، پارکینگ، و ... به زائرین حوزوی و خانواده های آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

حجت الاسلام گوهری با تأکید بر اینکه مدیریت حوزه مهران، خدمت به زائرین حضرت ابی عبد الله(ع) را از وظایف خود می داند، افزود: امسال هم سعی شد همانند سالهای قبل کمک رسانی و اسکان طلاب زائر و خانواده هایشان در سه خانه اجاره ای، سالن اجتماعات و حجره های مدرسه و پذیرایی در سه وعده غذایی به تعداد هر روزی که قصد ماندن دارند، ادامه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) مهران بابیان اینکه این مدرسه، هر شب میربان 750 زائر حوزوی همراه با خانواده هایشان است، ابرازداشت: برآورد می شود که برای میزبانی از زائرین اربعینی از اول تا پایان ماه صفر، حداقل 50میلیون هزینه شود.

وی بابیان اینکه مدیریت حوزه علمیه مهران در کنار این فعالیت ها، دو موکب در شهر و مرز مهران برای پاسخ گویی به شبهات، مسائل شرعی و ارائه خدمات فرهنگی به زائران حسینی راه اندازی کرده است، عنوان کرد: حوزه مهران، همه تلاش خود را بکار می گیرد تا بهترین خدمات دهی را به زائرین اربعین حسینی داشته باشد.

حجت الاسلام گوهری با بیان اینکه امسال به دلیل مشکلات مالی و هزینه زیاد پارکینگ نتوانستیم، زمینی در اختیار زائران حوزوی برای پارک خودروها قرار دهیم، از عدم حمایت مسئولان عالی حوزه گلایه کرد و گفت: سال های گذشته مسئولین حوزه برای خدمت رسانی به زائرین حوزوی به حوزه مهران کمک مالی و حمایت می کردند، ولی امسال تنها وارد میدان شده و همین مسئله باعث شد مشکلات زیادی از نظر مالی برای ما ایجاد شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) خواستار حمایت مسئولان عالی حوزه از خدمت رسانی به زائران حوزوی اربعین شد و گفت: اگر عدم حمایت ها به همین روند باشد، قطعا در سال های بعد حوزه مهران نمی تواند در ایام اربعین خدمتی به زائرین ارائه دهد.

313/40          

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha