سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فتاح

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فتاح، یکی از دلایل افزایش محبت به اهل بیت(ع) در سراسر جهان را، الهی بودن این محبت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فتاح، در پنجمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا که با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی نیز همراه است، با اشاره به مساله محبت اهل بیت(ع)گفت: یکی از مسایلی که خداوند متعال نسبت به مومنان و پیامبر و اهل بیت(ع) می پسند، محبتی است که مومنین باید نسبت به این بزرگان داشته باشند.

وی با ذکر این مطلب که اولین امر نسبت محبت اهل بیت(ع) از سوی خداوند متعال صادر شده است افزود: خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند که مزد و اجر پیامبر نزد مردم محبتی است که باید نسبت به ایشان و فرزندان و اهل بیت(ع)ایشان داشته باشند.

استاد حوزه بیان کرد: امام سجاد(ع) بیان کردند که خداوند شش عنصر به انسان به شکل ویژه داده است که یکی از آنها محبت در قلب های مومنین است.

وی گفت: محبت اهل بیت(ع) رابطه مستقیمی با ایمان دارد؛ این محبت در دل تمام مومنین است که روز به روز هم افزایش می یابد؛ این عشق روز به روز شعله‌ورتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فتاح اظهارکرد: محبت اهل بیت(ع) مولود ایمان است؛ این محبت در دل تمام مومنین است؛ این محبت هیچ وقت خاموش نمی شود بلکه روز به روز بیشتر هم می شود.

استاد حوزه یادآورشد: دشمنان اهل بیت(ع) طی این سالها هر روز به دنبال یک توطئه علیه ایشان بودند ولی در آخر سر اهل بیت (ع) و یاد آنها روز به روز در دنیا بیشتر و افزون تر می شود و دشمنان آنها نیز فراموش می شوند.

وی گفت: روزگاری معاویه باعث شد که 40 سال در 70 هزار منبر لعن علی(ع) را بگویند، ولی آنچه امروز در دنیا طنین انداز تر از همیشه است یاد علی(ع) و اولاد ایشان به خصوص امام حسین(ع) است که ده ها میلیون نفر را از سراسر جهان در چند روز مشخص و یک جا جمع می کند که در تاریخ بی سابقه است.

حجت الاسلام والمسلمین فتاح اظهارکرد: روزی شخصی به معاویه گفت که تو که در اوج قدرت هستی سعی کن از کینه ات نسبت به بنی هاشم کم کنی؛ در آن هنگام صدای اذان به گوش رسید و معاویه هم با عصبانیت گفت که من می خواهم که نام پیامبر(ص) را از اذان ویادها حذف کنم و قطعا هیچ رحمی به خاندان او نخواهم کرد؛ بسیاری از خلفا و پادشاهان نیز چنین خواستند ولی امروز آنچه مانده و جهانی شده است، نام مبارک پیامبر(ص) است.

وی تصریح کرد: روزی ابن طلحه به امام سجاد(ع) گفت که شما پیروز جنگ شدید یا یزید؛ ایشان فرمودند صبر کن تا موقع اذان شود و متوجه می شوی که پیروز این جنگ چه کسی بود.

سخنران این مراسم بیان کرد: محبت اهل بیت(ع) ارتباط مستقیمی با ایمان دارد و هر کسی که با ایمان‌تر است بیشتر به محبت اهل بیت(ع) می رسد؛ به همین خاطر است که امام حسین(ع) فرمودند: محبت و رضایت خدا در گرو رضایت ما است و هرکسی به ما دشمنی کند، قطعا دشمن خدا است؛ این مساله را پیامبر(ص) هم ذکر کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha