پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس اخلاق حجت الاسلام امامی در مدرسه علمیه انار

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین امامی استاد حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان انار، تسلط به زبان های زنده دنیا را شرط انجام ماموریت جهانی روحانیت دانست و گفت: ما باید برای مردم دیگر کشورها حرف داشته باشیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن امامی، در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر انار، به مظلویمت امام زمان(عج) در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: دنیا نسبت به عزیز خود امام عصر(عج) بی توجه شده است. در این عصر ما کمر همت بستهایم تا ندای هل من ناصر ینصر امام مهدی(عج) را لبیک بگوییم. در این عصر که همه نسبت به او بی اعتنا شدهاند اگر ما طلبهها وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهیم، عزیز حضرت زهرا(س) خواهیم بود.

وی به جایگاه علما به عنوان ادامه دهندگان راه رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و افزود: ما دارای بهترین دین، بهترین کتاب و بهترین پیامبر هستیم. اینکه از پیامبر ما به نام خاتم یاد شده است به این معنی است که در این دنیا بعد از اسلام دیگر همه چیز به نهایت رسیده است. این نهایت یعنی کار به کمال خود رسیده است و کتابی بالاتر از قرآن و دینی بالاتر از اسلام و رسولی بالاتر از پیامبر اکرم(ص) نیست؛ اما وقتی این پیامبر به رحمت الهی میپیوندد، اوصیایی دارد که ائمه اطهار(ع) هستند و بعد از غیبت امام زمان (عج) نوبت به علما دین میرسد.

حجت الاسلام و المسلمین امامی ادامه داد: ما سربازان خط مقدم جنگ فرهنگی هستیم و باید آماده باشیم. اگر میخواهیم امام خود را یاری کنیم باید عالم باشیم «يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُون» بدانید که در نهایت امر افراد صالح کار را به دست خواهند گرفت. افرادی که ربانی و عالم هستند. پس ما باید علاوه بر تهذیب نفس به سیاست دنیا، حقوق دنیا و باقی علوم دنیا مسلط باشیم و دربرابر آنان پاسخگو باشیم.

امام جمعه موقت میبد تاکید کرد: طلاب باید به زبان مادری دیگر اقوام مسلط شوند. ما باید برای مردم دیگر کشورها حرف داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف باید جدی درس بخوانیم و با اساتید بزرگ ارتباط داشته باشیم و رابطه خود را با امام عصر(عج) حفظ کنیم و در این مسیر قدم به قدم پیش برویم تا به هدف نهایی دست یابیم.

استاد حوزه، اخلاص و تلاش بی وقفه را از شاخصههای علما و شهدا خواند و تصریح کرد: اگر میخواهیم به اهداف شهدا برسیم و راه علما را بپیماییم، راهش این است که به آنها شباهت پیدا کنیم. شباهت به آنها در اخلاص و عمل مخلصانه است. مسئله بعدی تلاش بی وقفه است که علما با کمترین امکانات و عموما در فقر و سختی به چنین علمیتهایی رسیدند و این آثار فاخر را در تاریخ شیعه به ثبت رساندند. شما عمل امام خمینی را ببینید که با همه سختیها و داغ فرزند دیدنها و تبعید کشیدنها انقلاب به این بزرگی کردند و یک ملت را نجات دادند.

وی در پایان به امدادهای غیبی خداوند اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دین خدا تا اینجا ارزان و به راحتی نرسیده است. کار خیلی سنگین است اما با کمک حضرت صاحب سنگین نیست. خودشان فرمودند که ما شما را کمک میکنیم. ما باید به جای نگاه به بیرون و دیگران به خود و درون خود توجه کنیم. به درون توجه کردند یعنی وظیفه خود را انجام دادن و  استعانت خواستن از حضرت صاحب و خدای متعال. خداوند خودش قول داده است «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَة» آنها که هدف بزرگی را مورد نظر قرار دادند و در راه رسیدن به آن استقامت کردند، «تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَة» کمکهای خود را برای آنها میرسانیم «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم».

انتهای پیام./

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha