پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دبیر سابق ستاد همکاریها

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه سعادت و تربیت نیروی انسانی متعهد برای آینده نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی دبیرسابق ستاد همکاریهای های حوزه و آموزش و پرورش، با حضور در دبیرخانه ستاد در قم، ضمن خداحافظی با همکاران سابق خود، اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه سعادت و تربیت نیروی انسانی متعهد برای آینده نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: معتقد هستم باید نگاهی رو به جلو داشت و با اتکاء به تجربه پیشینیان،  آینده ارزشمندی را رقم زد.

وی شکل گیری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را مرهون زحمات مدیران سابق و فعلی هردونهاد دانست و گفت ؛ تجربه گرانسنگی به واسطه همدلی و همراهی دست اندر کاران حوزه و آموزش و پرورش به وجود آمده است که امید واریم با تدابیر و برنامه های مسئولان امر و دبیر جدید ، ستاد همکاریها بیش از گذشته بدرخشد و شاهد شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر این نهال مقدس در حوزه و آموزش و پرورش باشیم. 

دبیر سابق ستاد همکاریها در بخش دیگیری از سخنان خود با  تبریک ایام ولادت حضرت رسول  با اشاره به آیه 164 سوره مبارکه آل عمران، اظهارداشت: خداوند متعال می فرمایند:« لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ».

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش افزود: معانی و تفاسیر متعددی بر این آیه نورانی ذکر شده و بیانگر این مطلب می باشد که « یقیناً خدا بر مؤمنان منّت نهاد که در میان آنان پیامبری از خودشان برانگیخت که آیات او را بر آنان می خواند و [از آلودگی های فکری و روحی] پاکشان می کند، و کتاب و حکمت به آنان می آموزد، و به راستی که آنان پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند.

وی ادامه داد: موارد معدودی وجود دارد که خداوند متعال بر بندگانش منّت می گذارد و منت هایی که خداوند بر بندگانش می گذارد نشانه عظمت و جایگاه والای آن نعمت است ، مثلا خداوند در خلقت بشر و جهانی که ما در آن زندگی میکنیم با همه امکانات و زیبا یهایی که دارد منّتی نگذاشت، ما زمانی که پیامبراسلام  را مبعوث کرد وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت را بر بندگانش منّت نهاد. 

حجت الاسلام و المسلمین ملکی بیان داشت: بعد از ولادت نورانی حضرت محمد صلی الله علیه و آله ،بعثت ایشان مرحله پایانی دستور الهی برای هدایت انسان ازسوی پروردگار صادر شد.

 وی گفت؛انسان در درگاه الهی دارای جایگاه رفیع و ارزشمندی است، جایگاهی که نزد ملائک و عرشیان به خواست و اراده خداوند مشخص و عیان می باشد.

این محقق و پژوهشگر علوم تربیتی تصریح کرد: حضرت رسول(ص) ابتدا بنده بود و سپس فرستاده خداوند شد، لذا اگر خوب بندگی کنیم به درجات رفیعی از انسانیت دست خواهیم یافت.

وی در پایان ضمن طلب حلالیت از همکاران دبیرخانه ستاد همکاریها خواستار تلاش و همت مضاعف معاونان، مدیران و کارکنان این دبیر خانه در کمک به دبیر جدیدی ستاد همکاری ها شد.

گفتنی است: در پایان این نشست همکاران دبیر خانه ستاد با اهدا لوح سپاس از زحمات حجت الاسلام  والمسلمین ملکی تقدیر و برای وی در دیگر سنگرهای خدمت به نظام اسلامی آرزوی توفیق کردند .  

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha